Söker tips på roliga aktiviteter runt Split

Av Davooo
10 maj 2016 18:55
Visningar: 695
Hej!

Åker till Kroatien själv i början på juli och kommer vara där i två veckor. Jag ska besöka en festival i några dagar och de resterande dagarna kommer gå till retreat. Basen kommer vara i Split och jag planerar att träna, hikea, cykla, testa rafting, jetski och annat kul. Har ni några mer tips på vad man kan göra där nere?
Om någon är sugen på att ses därnere och bara ta en kaffe/öl eller göra någon aktivitet ihop så är det bara att höra av sig.
Av Eknjo
11 juni 2016 16:09
Hej! Nyfiken på vad det är för festival? Ska själv till först Dubrovnik och sen Split andra veckan i juli. Önskar också tips på kul saker att se och göra!
Av Davooo
12 juni 2016 20:22
Det är en musikfestival som heter Love International och är i Tísno. Jag rekommenderar dig att åka till Plitvice om du inte varit där. Dessutom borde du kolla in Brac/Hvar.
Av Eknjo
20 juni 2016 13:15
Citerat från Davooo:
Det är en musikfestival som heter Love International och är i Tísno. Jag rekommenderar dig att åka till Plitvice om du inte varit där. Dessutom borde du kolla in Brac/Hvar.
Tack för tips! Festivalen hinner jag inte till men det blir Hvar och Split efter Dubrovnik. Såg att du skulle testa jetski och rafting och annat vilket lät kul! Har du bra tips på anordnare av sådant? Jag är också sugen på att prova nytt och vara aktiv. :)

Johanna
Av Desires
1 juli 2016 21:00
Plitvice nationalpark är den största och vackraste nationalparken, även Paklenica nationalpark kanske lockar - om ni är intresserade av att klättra i berg t ex..
Annars finns det mycket aktiviteter att ägna sig åt i den lilla staden Omis, ca 3 mil söder om Split. (Omis ligger vackert vid cetinaflodens mynning, så där kan man göra fina båtturer, ägna sig åt forsränning mm).
Plitvice kan du se foton från här http://www.desires.se/#post51
Omis-tips kan du få här http://www.desires.se/#post86
Av Ischaaa
3 juli 2016 22:27
Är för tillfället i Kroatien och vi gjorde en dagstur till Krka nationalpark med företaget Portal day tours - kan verkligen rekommendera det!

Har även varit 3 dagar på Brac och 4 på Hvar - rekommenderar båda två. Smidigt att ta sig till öarna och inte överdrivet dyrt. För mer fest o liv åk till Hvar! ;)