Söker resekompis till tågluff i Europa (mitten på juli - mitten på aug)!

10 juni 2014 20:27
Visningar: 547
Hej! Hade planerat en tågluff med en kompis 23/6 - 17/8, men som hoppade av i sista sekund. Jag ska istället spendera 1,5 - 2 veckor och båtluffa i Grekland med två kompisar, i början på juli, men ska därefter åka vidare ensam.

Den ursprungliga planen var att se: Köpenhamn - Berlin - Warszawa - Krakow (Auschwitz) - Prag - Wien - Bratislava - Budapest - Zagreb - Split - (Färja över) Rom - Florens - Pisa - Barcelona - Paris - Bryssel - Amsterdam

Jag blir nog tvungen att skippa några städer, men jag ska helt klart besöka: Köpenhamn, Berlin, Krakow, Rom, Florens, Pisa, Barcelona, Paris och Amsterdam.

Någon/några som vill följa med? Eller finns det ett gäng som jag kan ansluta mig till under resan? :-) Jag är 21 år och söker efter resekompisar som är ute efter både kultur och nattliv.
Av Emmmapb
14 juni 2014 16:55
Hej! Jag är en tjej på 20 år. Jag är själv sugen på att tågluffa och resa runt juli-augusti. :)
15 juni 2014 13:58
Kul! Har du några specifika städer som du inte vill missa?
Av Emmmapb
16 juni 2014 11:37
Har aldrig varit i Frankrike så Paris men även Prag och Budapest. Vore även kul att åka till Barcelona. Annars har jag inga speciella destinationer. Jag vill gärna åka till städer där man kan uppleva mycket kulturliv. :)
Av Chantra
16 juni 2014 15:54
Oj det här låter helt underbart! Om jag hade haft pengar så att jag inte behövde jobba den här sommarn så hade jag lätt hängt på, utan tvekan!
19 juni 2014 12:12
Hejsan!
Är überintresserad!! Min tågluffkompis hoppade precis av och jag har tågkort från 21/7-11/8.

Vi hade tänkt oss: Köpenhamn - Berlin - Prag - Kroatien - Venedig - Rom - Monaco - Paris - Amsterdam men jag är väldigt öppen för att ändra rutten om det skulle passa bättre.

Jag är också 21 och ute efter att festa på natten och utforska och besöka sevärdigheter på dagen! Vore skitkul om vi skulle kunna åka tillsammans då jag nog aldrig skulle åka själv. Hör av dig!
20 juni 2014 10:27
Hej!

Jag ska möta upp mina två vänner i Milano lördag den 9e augusti. Fram tills dess tänkte jag åka runt lite i europa i ca 10 dagar. Så jag behöver sällskap neråt i Europa! Kan tänka mig att anpassa mig mycket efter andra behov, då jag bara vill komma iväg. Tågluffade förra sommaren också, så jag har lite erfarenhet!

Är dock kille, as you can see, men jag hoppas inte ni ser det som något problem. Ett blandat gäng är ju aldrig fel!

/Z
21 juni 2014 22:59
Hej! Jag är också intresserad av att hänga med! Spelar inte så stor roll när eller vart, vill bara komma iväg och uppleva nya saker. Är 19, vill iväg och träffa nya människor, upptäcka Europa, festa och blir det sol och bad någon stans längs vägen säger jag inte nej till det heller :) hör av er på mail (Logga in för att se e-postadress) eller lägg till på fb om ni är taggade på att göra sällskap :D
22 juni 2014 14:32
Hej! Jag är riktigt sugen på att följa med på en såndär resa! Jag blir 20 i september! Kontakta mig gärna på Facebook om ni/någon skulle vilja ha med mig! :) eller maila på Erikaback @ live . Se :)
Jag vill uppleva både kultur nattliv och träffa nya människor! :)
23 juni 2014 18:52
Hej!
Vi är två st tjejer på 18 år som har tänkt tågluffa (ca 21/7 - 9/8).
Vi tänkte börja i Köpenhamn, för att sedan åka till Berlin, Wien, Venedig, Rom och avsluta med lite sol och bad i italien och grekland. Men vi är flexibla såklart.
Vi är också ute efter både kultur, sol och bad, nattliv och bara uppleva nya saker och träffa nya människor.
Någon/några som vill hänga på under hela eller delar av resan? :)

/Matilda & Emilia
23 juni 2014 22:08
Härligt att det finns några som är intresserade! Jag kommer att anlända till Rom kring 10-11 juli. Tänkte spendera helgen och nästkommande vecka i Italien (Rom, Florens och Pisa). Tänkte hinna ta mig till Barcelona kring 18 juli. Spendera några dagar där och sedan vidare till Paris. Jag har inte bestämt mig ännu hur rutten ska se ut efter det......Hade varit roligt om någon vill slå följe :-)
26 juni 2014 16:45
Hej! Jag vill också jättegärna tågluffa i sommar, men alla kompisar har sommarjobb eller är inte lediga! Vill gärna se Budapest, Prag och Amsterdam och gärna Grekland och Kroatien, är annars helt öppen för olika resemål! Jag är just fyllda 25 år och utbildar mig till bildjournalist, så då ser jag till att vi får en massa roliga bilder som minnen! :)

Det ultimata vore att resa vecka 31, 32, 33, men jag är ganska flexibel då jag inte köpt kortet än!

Hör gärna av dig till mig om det låter intressant! email: angelica.linde @hotmail.com
26 juni 2014 17:55
Tjenare! Är även jag extremt taggad på en sån resa!!
30 juni 2014 12:48
Hej

Har ni börjat spika tider å destinationer? har alltid velat tågluffa genom Europa!
hör av er å berätta om era planer, (Logga in för att se e-postadress)

Mvh
13 juli 2014 08:38
Börjar bli desperat nu!! Har inte hittat någon att åka med, tänkte åka slutet av juli och söker sällskap ner till Milano där jag ska möta upp mina vänner den 9/8.
Finns det något sällskap som kan tänka sig att ha med en ganska okomplicerad snubbe i några dagar?