Söker någon med lite erfarenhet av jobb på Gran Canaria

Av Andyk
21 mars 2015 13:28
Visningar: 512
Det har gått ett tag sedan någon av jobb och boende trådarna om Gran Canaria har varit aktiva här på sidan. Så jag får lägga upp en ny.

Jag har nyligen flyttat till ön, har en lägenhet i Vecindario och nu när man har gjort sig lite hemmastadd börjar det bli dags att ta tag i jobbet.

Jag vet att det är lätt att gå runt och knacka dörr så det är något jag gör i samband med att bygga kontaktnät. Söker främst inom bar (utbildad bartender) men även restaurang då jag har erfarenhet av servering. Jag talar flytande svenska och engelska, förstår självklart norska/danska och håller på att lära mig spanska.

Lägger upp det här inlägget i hopp om att kanske hitta någon som bor här eller jobbar här, och kanske vet om något ledigt jobb som passar det jag skrev. Alla tips är välkomna, det behöver inte vara relaterat till bar/restaurang, och inte heller ligga i Vecindario så länge det går bussar eller ligger inom lagom billigt taxi avstånd.

Säger inte heller emot att få lite svenska kontakter så ni får gärna hojta till om ni bor på ön även utan tips på jobb!
Av Andyk
22 mars 2015 12:53
Tack men jag har redan tittat på den tråden samt hennes profil, det har inte varit någon aktivitet från henne på det senaste halvåret. Jag startade en ny då allt jag hittat om jobb på Gran Canaria är från 6 månader sedan eller mer.
Av Andyk
22 mars 2015 19:02
Den sidan hade jag ingen aning om, tack så mycket för hänvisningen!
Har funderat på att skicka ett PM också men jag vände mig till forumen först, sen är det ju inte världens största stress heller eftersom jag söker jobb genom att knacka dörr. Kände bara att det kunde vara trevligt att bygga ett kontaktnät också, särskilt om man någon gång kanske behöver ett jobb på lite kortare notis p.g.a säsongsarbete. Kan man då få tips eller ge tips till andra kommer det kännas lite säkrare.