Södra England med hyrbil.

17 apr. 2013 21:46
Visningar: 9629
Hej!

Jag vill gärna ha tips på vad som är bra om man har tänkt sig att bila i Södra England.

Flyga vart, hyrbil eller egen, rutt och boende.

Glad för alla tips. :)
Av Theelf
17 apr. 2013 22:45
Hej!

Flyg till Heathrow eller Gatwick. Gasa på några timmar och du vart du vill. Stööre än så är inte England. har själv kollat alternativa flyg, men det blir alldeles för dyrt. Fina motorvägar västerut mot Bristol och sedan ner mot Devon/Cornwall. Just Cornwall är svårslaget. Tillbringade bl.a. en natt i Port Isac och vandrade på en led längs kusten. Inget annat än fantastiskt.

Tycker

TheElf
Av Desires
18 apr. 2013 11:16
Hej!
Åh ja, södra England är så mysigt och pittoreskt!

Vi bilade i detta område för 2 år sedan. Vi hittade billigt flyg till London (Heathrow), hade förbokat bil som vi hämtade ut på flyget (min chaufför = maken tycker att det underlättar att ha ratten på rätt sida när man ska bila i England, vilket jag kan förstå.)

Första stoppet ville vi ha en bit ner mot Cornwall, vi körde ca 3,5 timmar och stannade i Sidmouth, vilket var ett perfekt val.
Sidmouth - var en jättegullig liten by med fin strandpromenad och ett trevligt B&B nära centrum.
St Ives - var nästa stad, som är en mycket charmig större fiskeort omgiven av skön natur och vackra sandstränder, denna ort blev en favorit -trots att det är mycket turister i denna stad! Här kan man gott stanna flera nätter!
Mousehole, fiskebyn - som också visade sig vara en riktigt liten pärla!
Megavissey - ytterligare en charmig fiskeby
Polperro - pittoreskt så det förslår!
Fowey - är också en jättetrevlig fin hamnstad (där var vi förra gången)

Här ligger många fler charmiga och pittoreska små byar i idyllisk miljö, vi uppskattar verkligen Cornwall! Massor med foton o mer tips på sevärdheter o boende http://www.desires.se/#post132
28 apr. 2013 21:18
Hej :)

Tack ska ni ha för era svar! Kul med alla olika tips :)
Ska nu kolla runt lite på detta. :)