Snart dax för vår TEXAS-RESA! Tips önskas! OCH HJÄLP!!! Behöver vi Intyg för våra mediciner?!

14 okt. 2009 00:13
Visningar: 1200
Jag och min man har mediciner för högt blodtryck respektive hjärtflimmer... har fått olika bud om det behövs eller inte ett intyg för dessa!
Någon som vet, och som själv fått svara på frågor på flygplatsen i USA?
Tips önskas:)
Tänker iallafall, prata med vår husläkare om att hon skriver ett intyg till oss! Kan ju aldrig vara fel!

FÖR ÖVRIGT är vi ju så klart för tips på vad göra Overthere:) Kolla på min sida om hur vi börjat planera:)

"Femtioplussarna"
Av Mpc
14 okt. 2009 07:02
ring ambasaden o fråga sen på den andra fråga svar nej men ett tips ha roligt
Av Elgona
14 okt. 2009 08:16
inte för att jag har varit i de landet ni ska,men rent generellt är det ju endast läkemedel med narkotiska substanser
som kräver att man har ett läkar intyg .typ sobril stesolid o andra benzodiasepiner.
ha en go resa det låter så spännande...
Av Bengtar
14 okt. 2009 09:48
I San Antonio ska du självklart sitta av en kväll vid the Riverwalk. Där äter man den allra bästa Fajitas.
Samtidigt svärmar fladdermössen över ån. Mysigt ställe.
http://www.reseguiden.se/minsida/bengtar/bilder/192398
Ett annat besöksvärt mål kan vara Fort Alamo.
Det stället som för min del var trivsammast var Corpus Christi, men dit är det en bit. Där kan man råka delfiner när man badar. Inte såna där inburade stackare, utan på riktigt.
Ha en skön tripp!
Av Asok
19 okt. 2009 12:50
Kan också rekommendera Riverwalk i San Antonio. Trevlig shopping där också.

Även Space Center utanför Houston är väldigt intressant och kul att besöka.

Tänk på att det är väldigt fuktig värme i Texas så man håller sig i skuggan och inomhus
så mycket som möjligt. Myggstift kan rekommenderas om man vill sitta ute på kvällarna.