Sjökor

26 sep. 2016 13:26
Visningar: 500
Hittade på webben att man kan bad med sjökor utanför Orlando.
Någon där ute som gjort detta?
27 sep. 2016 16:08
Viewing i Crystal River eller vid värmeverket Apollo Beach. "Tillgången" är säsongsberoende..

Strax nordväst om Orlando i Blue Spring finns en state park men simning är nog tillåten där och på de flesta andra ställen under manatee season...
Av Birgere
27 sep. 2016 20:10
Crystal River är väl enda stället som man lagligt får umgås med sjökorna i vattnet. Som jag förstått det så är det på vintern som dom söker sig dit.
27 sep. 2016 20:37
Citerat från Fidde_73:
När är de Season då ?
Är nog INTE tillåten där skulle det stå.....en man arresterades i veckan då han simmat och försökt rida på en sjöko. Störst koncentration är vintertid då de söker sig längre inåt landet för varmare vatten.
28 sep. 2016 06:07
okej inget för oss då när vi åker i maj nästa år.
Av Birgere
28 sep. 2016 07:05
Citerat från Fidde_73:
okej inget för oss då när vi åker i maj nästa år.
Första träff hos farbror google sa:

"When is the best time to see manatees?
best time to see manateeFor the last nine years we have had successful trips everyday, so all year round now. In the past November through April, was the only time of year when the manatee would stay in Crystal River. No matter what season we have a large number of resident manatees to see."
28 sep. 2016 09:56
Nice :)
Då blir det att kolla in de.
Vill ju gärna hitta de där andra grejerna att gör denna gång.
Blir väl någon park men ska nog satsa på lite andra saker.
29 sep. 2016 09:00
I kanalerna runt 73rd och 77th street på Miami Beach ser man rätt så ofta sjökor, där är det även fritt att bada. Dock är det inte så att man hoppar i och så dyker en sjöko upp. Så vanliga är de inte.

Något de gillar är om man lägger i en slang med sötvatten, vilket då de söker sig till. Detta vet jag att mina grannar i området har gjort i bland.