Sista minuten till Grekland

14 maj 2015 12:57
Visningar: 211
Halloj!
Jag och min pojkvän kikar just nu på Sista minutenresor, vi vill helst till Grekland. Vi uppskattar alla råd som kan tänka behövas! Hur mycket behövs i fickpengar? Roliga utflykter? Var hittar vi billigaste resan? Ni förstår, tusen tack på förhand! :*
Av Mipec
15 maj 2015 08:40
Citerat från Talsandelin:
Halloj!
Jag och min pojkvän kikar just nu på Sista minutenresor, vi vill helst till Grekland. Vi uppskattar alla råd som kan tänka behövas! Hur mycket behövs i fickpengar? Roliga utflykter? Var hittar vi billigaste resan? Ni förstår, tusen tack på förhand! :*
Sådär lite mellan tummen och pekfingret skulle jag säga att prisnivån ligger 10-20% under Sverige. Roligaste utflykterna blir väl oftast båtutflykterna med mycket sol och bad, men det beror ju helt på var ni hamnar. För sista minuten på charterbyrå kan ni väl bara kolla här på reseguiden.
Av Alexxx
18 maj 2015 23:30
Beror helt på vart i Grekland ni åker, det skiljer en hel del mellan öarna. Räkna med cirka 50 euro/dag och person så borde det räcka så länge ni inte gör utflykter varje dag. Man kan ju göra utflykter själv också, t.ex hyra moped och åka runt till olika ställen. Billigaste resan hittar ni antingen genom att söka flyg själv eller en sistaminuten resa antingen här via reseguiden, eller på någon av de stora resebolagens hemsidor.

En middag för två inklusive en dryck och förrätt kostar cirka 50 euro på en mellanklassrestaurang. En förrätt kostar cirka 3-10 euro och en varmrätt 10-25 euro, dryck - 2-3 euro.

Moped - 20-30 euro per dag, ibland billigare om man förhandlar och hyr flera dagar.
En vanlig båtutflykt - räkna med 40 euro per person

Allt som allt borde ni klara er på 3500-5000 per person i fickpengar om ni vill ha en rolig semester, sen går det ju alltid att snåla, precis som det alltid går att slösa :)