Side i april

11 maj 2014 16:02
Visningar: 818
Jag var i Side nu i april och blev väldigt konfunderad.
Vi bodde på ett all inklusive hotell.
Varför har Turkiet blivit så tyskt?
Personalen på hotellet hade svårt att kommunicera på engelska men tyska var inga problem.
All underhållning var på tyska, det är ju galet!
På kvällen skulle vi ut och käka på nåt ställe, vi gick o gick men det fanns ingen mat någonstans?!
Hittade reklam för ett karaokeställe i en broschyr och tyckte det lät skoj, personalen hade dock ingen aning om vart det låg.
Side var sjukt tråkigt helt enkelt, och jag tycker man borde fått lite mer information om hur otroligt dött det var, samt att tyska var det regerande språket.

Vad tycker ni som varit i Side?
Av Monneyo
12 maj 2014 10:19
Att det var dött är inte så konstigt eftersom du var där i April säsongen har långt ifrån börjat. Att dem pratar tyska på hotellet du var på beror på att till just det hotellet kommer det mest tyskar. Jag är på ett hotell i Alanya där precis alla är ryssar fast personalen pratar engelska,ryska och ingen tyska allt beror på vad du väljer för hotell du kan alltid kolla upp med resebolaget vad för sorts folk som oftast kommer till det hotellet du väljer att åka till.

Jag googlar alltid och kollar recensioner på hotellen jag åker till Det finns en hel del hotell där det är mycket scandinavier. Side är riktigt kul att åka till speciellt när det är högsäsong du hamnade helt enkelt på fel hotell och åkte innan säsongen startat om du vill åka igen någon fler gång så åk till Alanya helt klart bättre och större.
17 maj 2014 23:08
Jo fast jag har ju svårt att se att om jag åker i Juli så vet dom var karaokestället ligger:)
Eller att det finns fler matställen/klubbar i närheten?
Det var som en tom plätt med massa fina hotell på helt enkelt.Och butiker och shopping mellan.
Att hotellet inte hade nån underhållning annat än för barn hade resebolaget ingen aning om när jag bokade.
Jag ska till Bodrum i början på augusti så då får jag jämföra helt enkelt:)