Side 20-28 maj - badbart eller inte?

Av Hannea
11 feb. 2013 20:02
Visningar: 4335
Hej funderar på att åka med familjen i slutet av maj eller början på oktober. Min sambo pallar inte med för varmt väder så jag är tvesam till början på oktober äcen om vi nog uppskattar havstempen. Vad tror ni om maj?
11 feb. 2013 20:07
Slutet av maj är perfekt enl mitt tycke, i medelhavsområdet, grönt och fint, soligt och inte så knökat med turister, klart vattnet är lite kallare än på hösten men klart badbart, varmare än i Sverige på sommaren iaf! Turkiet var olidligt varmt i juli-aug-sept när jag var där.
12 feb. 2013 16:24
Åkte till Side i maj för ett antal år sedan, det var väldigt kallt i havet så himla tur att det fanns bra pool.. Om ni vill bada i havet skulle jag rekommendera att åka senare, men håller med Resemaja -det är skönt när det inte är fullt med turister överallt :) Hoppas ni får en trevlig resa!
13 maj 2013 10:53
Hej, jag bor i Side och kan intyga att det absolut är skönt och badbart i havet nu! Ca 25 grader i vattnet i slutet av Maj, i början pa Oktober ca 27. Vadret ar faktiskt ganska lika i slutet av Maj och i början av Oktober, ca 30 grader i dagstemperatur och svalare pa kvällen. Fina behagliga månader båda två. Inte för varmt, så som i Juli, Augusti, när det ofta är uppåt 40!