Diskussioner: Tips & råd om Storbritannien

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Flera namn i passet än på biljetten, Mellannamn
Storbritannien Camillabroyn, 24 jan. 2017
Senaste svar av Mamma_linda för 41 veckor sedan
60
Hej, Bokade precis en resa till London till mig, mannen och våra två barn. Läser noga att man ska skriva namnen exakt så som det står i passet. Kollar mitt pass eftersom jag har ett norskt ö i namnet, men glömmer helt bort barnens mellannamn och flera förnamn!! Hur kan jag... Men barnen har bara ...
London
Storbritannien Karolinmatti, 27 feb. 2024
Senaste svar av Karolinmatti för 2 år sedan
2
Hej, Ni som varit i London nyligen. Bör man ta med lite kontanter eller klarar man sig med att betala med kort endast? Ta med kontanter, är det bäst växla hemma eller ta ut i automaten där? Vad är era bästa tips för London, för någon som varit där ett par ggr och gjort det mesta i turistväg? Ca ...
London med tonåringar
Storbritannien Mariemann, 2 mars 2013
Senaste svar av Astridsresor för 2 år sedan
9
Om några dagar åker jag och min familj till London. 3 tonåringar har vi i familjen. Kommer att bo i centrala London. Skulle bli glad för lite tips på vad vi kan göra där. Inga långa prommenader står på önskelistan och är osäker på om museum tilltalar dessa 3. Hälsn Marie
Visum mellanlandning
England Kariiin, 19 apr. 2023
Senaste svar av Kariiin för 3 år sedan
2
Hej! Jag ska åka till barcelona och ska mellanlanda 2 timmar i manchester. Inför denna flygningen står det att jag även behöver checka in på nytt och gå igenom passkontrollen i Manchester. Jag ska ha med mig en liten väska som man kan lägga under flygstolen. Jag undrar om det är så att jag behöver ...
Hjälp! Provisoriskt pass
Storbritannien Minaaa, 19 aug. 2022
Senaste svar av Worldofmarie för 3 år sedan
1
Hej! Lite akut, kan man åka med provisoriskt pass till england? Har googlat och försökt ringa ambassaden och flygbolaget men kommer ingenvart. Hjälp!!
Flygplats.. London
Storbritannien Amiah, 19 feb. 2015
Senaste svar av Londonswedes för 5 år sedan
23
Hallå alla London kännare! Vad är det för skillnad mellan alla flygplatser till London?! Är det ngt speciellt man ska tänka på gällande det innan man bokar? :-)
Kanalbåt i England. Tips på kanal!
England Sandra_aramis, 26 dec. 2019
Senaste svar av Martinajo för 6 år sedan
1
Hej. Är det någon här som har hyrt kanalbåt i England? Vi har aldrig gjort det men tänkte göra denna resa i början på maj. Det är mycket att läsa in sig på och det finns ju hundratals kanaler. Så jag behöver er hjälp med tips på kanaler! Vi tänker hyra båten i 1 veckas tid. Vi vill inte åka ...
London med tonåringar
Storbritannien Mallamalin76, 15 aug. 2019
Senaste svar av Andreasme för 6 år sedan
5
Jag ska åka till London nästa vår med mina barn, 17 och 15 år. De åker för första gången, och jag har bara varit där som 16-åring. Vad har ni för tips? Vi kommer ta en dag till Harry Potter - museum, sen vet jag egentligen inte mer. Hotell? Aktiviteter? Ge mig allt ni har!
Växla eller betala med kort
Storbritannien Diana_vladeanu, 19 juli 2019
Senaste svar av Diana_vladeanu för 6 år sedan
3
Hej! Jag och en vän ska snart resa till London och vi funderar lite på hur vi ska göra med pengarna. Jag har läst på lite men är fortfarande lite kluven, vad är smartast och mest sparsamt? Att växla pengar hemma, ta ut kontanter där eller betala direkt med kort(med deras valuta)? Undrar även om man ...
Bila till London
Storbritannien Bengta, 2 juli 2019
Senaste svar av Birgere för 6 år sedan
1
Hej - tacksam för erfarenheter av att bila från Sverige till London. Hur funkar färjor/tunneln och vad är värt att uppleva på vägen, ffa i England? Boendetips?
Bila på engelska sydkusten - tips, tack.
England Maarit68, 12 mars 2019
Senaste svar av Sierra för 7 år sedan
2
Hej Vi ska bila i slutet av maj och i början av juni på engelska sydkusten med start från Stanstead och sedan till Brighton. Så långt har vi bestämt i vår planering. Vi kommer ha 5 (ev 6) dagar på oss från 31/5 - 4/6 ( ev 5/6) på oss. Har ni tips om följande: Hotell som nära Stanstead för ...
Resa i England
England Kajja2019, 8 mars 2019
Senaste svar av Asok för 7 år sedan
1
Jag funderar på att bila eller tågluffa i England i juli 2019. Nu undrar jag om ni som gjort detta tycker att det är bäst att förboka boende hemifrån eller om det går att hitta hyggliga och inte svindyra B&B eller hotell från dag till dag? Jag tar gärna emot tips på platser ni vill rekommendera. ...
Transitvisum
Storbritannien Imma__1, 22 aug. 2018
Senaste svar av Almam för 7 år sedan
6
Hej. Min mamma är i Sverige på besök hos mig från Sri Lanka. Nu ska jag åka med henne hem men har fått till mig att en icke EU-medborgare måste ha visum för att mellanlanda i England.. När jag går in och läser på Storbritanniens hemsida så står det mycket luddigt där (enligt min uppfattning) om vad ...
Väder och kläder
Storbritannien Jedin, 27 maj 2018
Senaste svar av Jedin för 8 år sedan
2
Hej! Någon som alldeles nyligen varit i Edinburgh, oban eller där emellan och har koll på vad för sorts kläder man bör ta med sig? Reser på lördag. Tack!🙂
London 4 dagar med barn!!! Era bästa tips!!
Storbritannien Evano, 22 nov. 2017
Senaste svar av Evano för 8 år sedan
4
Åker med familjen (2 vuxna, 3 barn 6,8,10 år) till London till påsk och har fyra hela dagar att fylla med stadens guldkorn!! Har varit i London tidigare utan barn men det är nu länge sedan och om någon här vill hjälpa mig med att hitta godbitarna som ni tror barnen skulle uppskatta vore jag ...
Ang priser
Skottland Tjoflojt, 9 jan. 2018
Senaste svar av Jensohlsson för 8 år sedan
3
Hej, har ett litet dilemma. Har blivit erbjuden att åka till Skottland med en vän, men verkar lite oplanerat. Men det jag är mest orolig för är pengarna. Tanken var ju att flyga dit, spendera runt 10-14 dagar och hyra bil. Tanken är ju det kommer bli en massa pengar att spendera. Hur mycket kostar ...
Edinburgh med omnejd 4 dagar
Skottland Kex, 27 sep. 2017
Senaste svar av Barabrittiskt för 8 år sedan
1
Hej Vi funderar lite på en resa till Edinburgh på höstlovet. 2 vuxna och 2 barn/ungdomar (13 och 15år) gamla, varav den ena är Harry Potter fan. Behöver tips och råd hur vi ska lägga upp det hela. Vill se/åka tåget i Harry Potter filmerna över den vackra bron, se lite av slott (även slottet i ...
kontanter - Varning: värdelösa sedlar - i mitt fall - London !
Storbritannien Bergabo, 7 nov. 2017
Senaste svar av Barabrittiskt för 8 år sedan
1
Skulle betala 10 pund och tog fram 2 st 5 pund-sedlar- Stopp sas det ! Värdelös sedel ! Någonstans hade jag fått denna 5 pund-sedel som var större än den andra av de två jag tog fram. Jag gick till Forex när jag kom hem, som erbjöd sig att växla in den värdelösa sedeln för 14 kr och så fick ...
London Oystercard och Standsted Express
Storbritannien Cissiloo, 24 feb. 2017
Senaste svar av Ardnaz78 för 8 år sedan
19
Hej, Jag och min familj åker till London nästa vecka och det är försent att beställa och få sitt oyster card hemskickat. Vi flyger till Standsted airport och nu undrar jag om: 1. Kan man köpa ett Oyster card på Standsted airport? 2. Gäller kortet på tåget eller måste jag köpa den biljetten ...
Utflykter fr Edinburgh
Skottland Semesterplaneraren, 1 apr. 2017
Senaste svar av Semesterplaneraren för 9 år sedan
3
Hej, vi funderar på att åka till Edinburgh några dagar i sommar. Vi vill ha Edinburgh som bas men funderar på att hyra bil en eller två dagar och letar efter lämpliga utflyktsmål. Har ni tips på några bra ställen som man kan åka till över dagen bara?
  1. 1
  2. 2
  3. 3
  4. 4
  5. 5
  6. 6
  7. 7
  8. Nästa