Ses på Nya Zeeland i vinter?

29 sep. 2014 22:19
Visningar: 299
Hej! Jag är en 29-årig tjej som ska åka på en working holiday till Nya Zeeland i slutet av oktober. Min plan är att ha en bas någonstans på nordön, förmodligen i Bay of plenty. Vill hellre lära känna en plats än att försöka se allt. Är van att resa själv men det är alltid kul med sällskap, så jag ses gärna för roliga utflykter eller naturäventyr om någon skulle vara sugen. Jag dricker inte, men är annars öppen för det mesta. Hör av er om det låter intressant!
1 okt. 2014 11:13
Jag heter jenny och är 27år. Jag är nere på nya zeeland den 26november och är där i 3 veckor.
Men kommer att resa på sydön. Är du runt wellington den 26november skulle det vara kul att kanske ses!

Maila gärna!
(Logga in för att se e-postadress)
13 nov. 2014 11:28
Hej!

Jag åker ner till Auckland den 18 nov. Vet inte hur länge du är där? Kommer att börja jobba i Auckland men sen vill jag upptäcka så mycket som möjligt. Kommer därför förmodligen besöka Bay of Plenty, Rotorua och där omkring. Du kanske kan den delen bra då :)?

Vill du ses så bara hör av dig!

Vänliga hälsningar,
Jonathan
21 nov. 2014 00:32
Hej Jonathan!

Är du i auckland nu? Jag är uppe i Paihia, Bay of Islands, men ska ev. Jobba i auckland i dec. Vad har du för planer? Vore kul att ses! Hör av dig här eller på 021 083 66545.
Kram Jenny
Av Sarris
9 dec. 2014 19:57
Hej Jenny!

Jag går själv i tankarna när det gäller Nya Zeeland och working holiday. Är du kvar nere i Auckland och kan du ge några bra råd och tips där nerifrån?

Om jag skulle åka iväg skulle det vara aktuellt i början av februari och fram till maj. Jag tänkte att man kunde varva arbete med rundresa (bussäventyr). Vad får man räkna med för budget per månad och hur funkar det med boende i tex auckland?

Vore kul att träffas om jag skulle komma ner. Hur länge stannar du i NZ?

Tacksam för alla tips jag kan få :) Ha det bra! /Sara
10 dec. 2014 21:45
Hej Sara!

Vad kul att du funderar på att komma hit! Jag är i Auckland nu och jobbar i en månad. Jag trivs jättebra och kommer förmodligen komma tillbaka hit efter lite resande i januari. Det verkar finnas massor med tillfälliga jobb om man inte är så nogräknad.

Jag bor nu hos en bekant men det finns massor med hostel och det är även lätt att hitta rum att hyra hyfsat billigt, på tex www.trademe.co.nz .Trevligast är nog att hyra ett rum i ett hus, då träffar man också folk härifrån och inte bara andra turister.

Det bästa tips jag kan ge är att tänka på att det är väldigt dyrt här. Det är smart att ta med sig hudvårdsprodukter från Sverige, som solskyddskräm och liknande, om du bara ska stanna några månader. Sånt kostar mycket här. Jag tror att man får räkna med att det går åtminstone 300 kr per dag, om man lever billigt. Aktiviteter och buss och sånt kostar rätt mycket det med.

Hoppas resan blir av och hör gärna av dig om du kommer ner!
Av Kirew
19 apr. 2015 17:30
Tja
Jag åker också ner till NZ för en working holiday
Vad sägs om att mötas upp och hänga och utforska vissa saker tillsammans kanske?

Erik Wahlström