Semester i september

2 aug. 2015 16:19
Visningar: 301
Tjenixen alla resglada människor!

Jag och en kompis tänkte åka till Alanya i september månad, men nu har man hört att dem har bombat i Turkiet och blev lite orolig.
Vet någon hur det ser ut där just nu? Kan man åka dit ändå eller ska man välja annat ställe?

Tacksam för svar :)
Av Ibbe92
8 aug. 2015 18:08
Den bomben släpptes den 10 juli ok det var ett tag sen men bara så du vet var det i cesma det är 9 timmar ifrån alanya
Av Ibbe92
8 aug. 2015 18:09
Den bomben släpptes den 10 juli ok det var ett tag sen men bara så du vet var det i cesme det är 9 timmar ifrån alanya
9 aug. 2015 14:58
Vi åker till Turkiet i början av september, har inte känt mig minsta orolig för att åka till "turistorterna" UD avråder heller inte för det. Så du behöver inte vara orolig! :)
10 aug. 2015 15:23
Citerat från Fannyselanius:
Tjenixen alla resglada människor!

Jag och en kompis tänkte åka till Alanya i september månad, men nu har man hört att dem har bombat i Turkiet och blev lite orolig.
Vet någon hur det ser ut där just nu? Kan man åka dit ändå eller ska man välja annat ställe?

Tacksam för svar :)
Jag skulle inte vara så säker. Idag spreds oroligheterna till Istanbul så det behöver inte alls vara gränstrakter. Jag kan tippa att man vill slå till där det känns för turkarna précis som I Tunisien om det blir värre. Svårt att sia om de kommande veckorna. Däremot tror jag inte det blir hur mycket som helst utan I så fall att man kan ha otur och vara på fel ort.
25 aug. 2015 17:12
Tack för alla svar!

Man blir lite orolig och osäker om man ska åka eller inte, men folk åker ju dit ändå.
Om någon känner sig sugen på lite sällskap så säg bara till :)
10 sep. 2015 14:48
Tjena.

Jag och några andra ska åka till Alanya nu den 30e september till 6e oktober. Ska festa och ha det gött, sugen på att ses så skriv typ din FB lr något. :)