Sas norwigen rayanair?

10 okt. 2015 15:42
Visningar: 182
Vilka ska man flyga för bäst pris och lättast att ta sig in till London?
Av Birgere
10 okt. 2015 17:13
Det beror på var du bor, när du ska åka och vart du ska i London.
Det är ju bara att jämföra priserna, glöm inte heller EasyJet och BA.... kanske finns fler bolag oxå.
10 okt. 2015 17:33
Tänkte åka början på decmber och vill bo centralt som är billigast.
Av Cattta
11 okt. 2015 13:24
Hej,
flyg med Ryanair, inget flygbolag slår deras priser om ni bokar minst en månad i förväg, helst 6-8 veckor i förväg.

Ta tåget, stanstedexpress, från flygplatsen in till Liverpool street som ligger centralt i London. Dessa biljetter köps på deras webbplats minst 31 dagar i förväg, 16 pund tur och retur. På tåget ca 700 kr tur och retur, svindyrt.

Ta med det utskrivna pappret/biljetten och kliv bara på tåget. Tåget tar 45 minuter och går 3 ggr i timmen fram till 23.30 på kvällarna.

Flyget till stansted går 15 minuter fortare än till Heathrew från Sverige också, och Ryanair är alltid i tid.

Enda nackdelen är att det tar mkt längre tid på flygplatsen vid in och utcheckning men det är ändå värt det, tycker jag!

Lycka till i London!
Av Birgere
11 okt. 2015 16:33
Att påstå att Ryan alltid är i tid och alltid billigast och alltid flyger till Stansted är naturligt vis helt galet.

Men för att hitta billigaste flighten så passar google flights utmärkt för denna typ as sökning.
Av Cattta
11 okt. 2015 18:11
Över 90 % av ryanair planen landar i tid, toppar
Är man lite flexibel och bokar 8-6 veckor i förväg till London kan man åka för 200 kr fram och tillbaka med Ryanair, 10 kg packning dock.

Samtliga flyg från Sverige till London landar fn på Stansted...
Av Birgere
11 okt. 2015 18:51
Citerat från Cattta:
Över 90 % av ryanair planen landar i tid, toppar
Är man lite flexibel och bokar 8-6 veckor i förväg till London kan man åka för 200 kr fram och tillbaka med Ryanair, 10 kg packning dock.

Samtliga flyg från Sverige till London landar fn på Stansted...
Bor man i södra Sverige flyger man nog från CPH och där går Ryan flygen till Luton. Vi vet ju inte var TS bor därför har han fått tips om att söka med google flights för att hitta rätt.
Ryan Air ligger första halvåret 2015 i UK på 17 plats när det gäller punktlighet, så visst, dom är iaf top 20.
Visst kan man hitta billiga biljetter med Ryan, på samma sätt som man kan hitta billiga biljetter med EasyJet och Norwegian, ibland även med SAS o BA men dom sistnämnda brukar inte vara på lågprisbolagens nivå.
13 okt. 2015 12:05
Citerat från Cattta:

Samtliga flyg från Sverige till London landar fn på Stansted...
Men samtliga svenskar flyger inte från Sverige. Du har direkttåg till CPH Kastrup från Goteborg/Halmstad, Kalmar/Växjö och Karlskrona via diverse orter i det tätbefolkade Skåne. Jag pendlar till Kastrup varje dag och byter till tunnelbana och det är inte något tåg som inte är fullt av flygresenärer oavsett svensk destination. X2000 stannar också på Kastrup för den som bor i Nässjö med kringområden (Jönköping inte minst).

Där har du easyJet och Norwegian till Gatwick och SAS och BA till Heathrow samt Ryan...
13 okt. 2015 13:04
Citerat från Alpereno:
Tänkte åka början på decmber och vill bo centralt som är billigast.
Centralt i London är ett stort område. Det brukar vara billigt i området Bayswater nära Paddington och då är Heathrow närmaste flygplatsen men också med de klart dyraste flygen (om man inte har tur att välja en tid med billiga biljetter - bagaget ingår på SAS men inte BA). Är man inte i London så ofta så är det kul att flyga kvällstid hit och se Londons kända byggnader vid inflygningen eftersom man inte alls rör sig över London om man ska till de andra flygplatserna.
13 okt. 2015 13:58
Citerat från Barabrittiskt:
Är man inte i London så ofta så är det kul att flyga kvällstid hit och se Londons kända byggnader vid >inflygningen eftersom man inte alls rör sig över London om man ska till de andra flygplatserna.
Aah, vilket kul tips! Det har jag aldrig tänkt på. Jag vet ju att man ser Themsen som slingrar sig så himla tydligt och att t ex London eye också syns tydligt - i dagsljus. Tackar!
15 okt. 2015 10:10
Citerat från Nisse2ears:
Citerat från Barabrittiskt:
Är man inte i London så ofta så är det kul att flyga kvällstid hit och se Londons kända byggnader vid >inflygningen eftersom man inte alls rör sig över London om man ska till de andra flygplatserna.
Aah, vilket kul tips! Det har jag aldrig tänkt på. Jag vet ju att man ser Themsen som slingrar sig så himla tydligt och att t ex London eye också syns tydligt - i dagsljus. Tackar!
Vassego. Jag älskar att se mörkret av Themsens serpentiner och så allt upplyst runt omkring, South Bank är som en julgran nu med alla lila och gröna ljussättningar men mer normala vyer som BT Tower, Shard, parlamentet m.m. är också kul och så får man något att tänka på när man ser St Pauls kupol och hur den makalöst klarade just flyganfall.
28 okt. 2015 12:46
Citerat från Alpereno:
Vilka ska man flyga för bäst pris och lättast att ta sig in till London?
Bor du i mellansverige så är RyanAir Västerås - Stansted oslagbart, bästa avgångstider, bästa pris.
spelar egentligen ingen roll vart du åker ifrån, Nyköping, Göteborg o.s.v är du ute i hyfsad tid så är RyanAir mest prisvärt. Inget snack om saken.