Sardinien

12 maj 2016 23:37
Visningar: 1597
Hej,
Vi är två som ska resa till sardinien i sommar. Vi funderar på norra delen då jag har hört att man även kan hitta ställen att surfa på. Är det någon som har tips på vart på sardinien man ska bo?

Har även funderat på ifall man skulle hyra bil och åka runt. Frågan är då ifall man i förväg ska boka hotell då juli månad på sardinien kan vara fullbokat? Någon som har åkt runt sardinien utan att bokat hotell innan?

Vilken är annars det bästa läget på sardinien om vi är ute efter surfing, fika stränder och inte allt för lugna kvällar.?

Tar gärna emot alla tips vi kan få!

Ciao
Sanna
Av Trea
13 maj 2016 19:38
Vi reste runt Sardinien med husbil förra året. Det är fint på många ställen, så att hyra bil och åka runt är nog n jättebra idé! Vi bokade inga campingar i förväg, men jag vet inte säkert hur det är med hotell. Tror att första halvan av juli är lite lugnare och att trycket ökar andra halvan av juli. Vi har samlat våra tips till Sardinien här: http://www.freedomtravel.se/restips/europa/sodra-europa/italien/sardinien/
Av Desires
15 maj 2016 19:17
Vi åkte runt på norra/nordvästra delen av Sardinien i juli - oerhört vackert! Vi hade hyrbil 1:a veckan och hade bokat privat boende (lägenhet) i den lilla orten Lu Bagnu, nära fina Castelsardo! GJorde bilutflykter (vilket jag tycker är nödvändigt för att se
Sardiniens finaste platser) till bl a den berömda James Bond-stranden La Pelosa, söta lilla byn Bosa, byn Santa Teresa, och många läckra stränder som t ex Costa Paradiso. Surfa tror jag ni kan göra överallt där, finns massor m härliga stränder där!
Om ni vill ha mer nöjesliv är kanske Alghero kul att stanna i några dagar. Vad gäller boendet så förbokade jag mitt privata boende i förväg hemifrån. Att köra bil där i juli var också förvånansvärt lugnt..., vilket var skönt förstås.
Fler tips o foton här //www.desires.se/#post36
17 maj 2016 19:03
Tusen tack för era trevliga svar! Kommer bli en perfekt resa:)