Samarbetar emirates med thaiair?

19 nov. 2015 16:54
Visningar: 244
Hejsan!
Den 9/12 flyger vi.
Arlanda-Dubai
Dubai-Bangkok

Vi ska även boka inrikes flyg Bangkok-krabi.

Är det någon som har fått bagaget hela vägen till krabi?

Med vänlig hälsning, Ella
Av Sierra
19 nov. 2015 23:23
Emirates har ett codeshare agreement med Thai Airways vilket innebär att ni kan få bagaget hela vägen till Krabi. Visa även bokningen med Thai när ni checkar in för flighten med Emirates.
20 nov. 2015 07:09
Okej! Tusen tack för svar.
Vi har 2 plan o välja på, vi landar kl 12 och ett går kl 13:15 eller 17:15 vi vågade inte chansa o bokade det senare planet men ombokningsbar, vet du om thai är smidiga med ombokningar M.m.?
Av Sierra
20 nov. 2015 10:58
1 tim 15 min är i kortaste laget även om allt flyter på. Checkin för Thai´s inrikes flighter stänger 45 min före avgång.

Om bagagehanteringen av någon anledning inte fungerar så hinner ni definitivt inte flighten 13:15. Personligen skulle jag inte chans utan välja att ta det lugnt och flyga 17:15.
20 feb. 2016 08:19
Citerat från Sierra:
Emirates har ett codeshare agreement med Thai Airways vilket innebär att ni kan få bagaget hela vägen till Krabi. Visa även bokningen med Thai när ni checkar in för flighten med Emirates.
Hej.
Bumer så opereras de flesta inrikes rutter utav " Thai smile" och de har inte odeshare avtal. Det funkade inte när jag frågade emirates i checkin då det inte stog TG utan VE eller WE.
Av Sierra
20 feb. 2016 10:22
Citerat från Ymmot12345:
Citerat från Sierra:
Emirates har ett codeshare agreement med Thai Airways vilket innebär att ni kan få bagaget hela vägen till Krabi. Visa även bokningen med Thai när ni checkar in för flighten med Emirates.
Hej.
Bumer så opereras de flesta inrikes rutter utav " Thai smile" och de har inte odeshare avtal. Det funkade inte när jag frågade emirates i checkin då det inte stog TG utan VE eller WE.
Thai Smile trafikerar inte Krabi Airport.
Thai Airways har ett antal dagliga TG-flighter dit.
20 feb. 2016 13:54
Citerat från Sierra:
Citerat från Ymmot12345:
Citerat från Sierra:
Emirates har ett codeshare agreement med Thai Airways vilket innebär att ni kan få bagaget hela vägen till Krabi. Visa även bokningen med Thai när ni checkar in för flighten med Emirates.
Hej.
Bumer så opereras de flesta inrikes rutter utav " Thai smile" och de har inte odeshare avtal. Det funkade inte när jag frågade emirates i checkin då det inte stog TG utan VE eller WE.
Thai Smile trafikerar inte Krabi Airport.
Thai Airways har ett antal dagliga TG-flighter dit.
Tack för infon :)