Säkert att resa till Bali?

2 feb. 2016 22:03
Visningar: 3407
Hej! Jag planerar att resa till Bali i september och volontärarbeta i Ubud i ungafär 5-6 veckor. Under den senaste åren och framför allt den senaste tiden har terroristhotet mot indonesien och specielt Bali ökat och attacker har utförts i övriga delar av indonesien. Jag har blivit lite velig över om man vågar resa dit eller inte.

Är det någon som varit på Bali nyligen och märkt oroligheter i landet?
2 feb. 2016 23:05
Jag var i Bali i april förra året, bla i Ubud. Märkte inte alls några oroligheter, snarare tvärtom!

Så du kan nog vara lugn :)
3 feb. 2016 11:32
Okej, vad skönt att ni hade en bra resa! :) ja det verkar ju vara rätt lugnt än så länge om man läser andras diskussioner :)
3 feb. 2016 23:19
Citerat från Jottozon:
Okej, vad skönt att ni hade en bra resa! :) ja det verkar ju vara rätt lugnt än så länge om man läser andras diskussioner :)
Det hade vi verkligen! Du kan ju alltid följa med på UDs hemsida för att vara helt säker på vad som händer på Bali.
4 feb. 2016 08:53
Citerat från Monkan90:
Det hade vi verkligen! Du kan ju alltid följa med på UDs hemsida för att vara helt säker på vad som händer på Bali.


Det är där jag läste om det ökade hotet och uppmaningen om att vara extra vaksam och blev därmed lite fundersam :) men det är på UD, media och instruktioner på plats som man bör följa när man är där tänker jag.
8 feb. 2016 14:50
Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag har varit på Bali många gånger, senast förra året och åker även tillbaks dit nu på fredag för att stanna runt 2 månader. Märker jag något ovanligt kommer jag skriva om det på 29grader.se
8 feb. 2016 21:34
Citerat från Christinee:
Jag tror inte du behöver vara orolig. Jag har varit på Bali många gånger, senast förra året och åker även tillbaks dit nu på fredag för att stanna runt 2 månader. Märker jag något ovanligt kommer jag skriva om det på 29grader.se
Okej, då ska jag hålla koll på din blogg! :) Kanske hör av mig till dig med ev. frågor om Bali och lite restips om det skulle vara OK? :)
8 feb. 2016 22:41
Självklart, det är bara att du hör av dig och frågar på. :)