Säkerhet Filippinerna

27 maj 2017 15:09
Visningar: 763
Hejsan, jag och min flickvän kommer åka till Filippinerna nu i juni, vi kommer vara bland annat i Palwan( El nido) samt på öarna runt Cebu. Men har nu läst om det som händer i Mindanao, kan det komma att påverka vår resa och är det fortfarande säkert att åka till "turistområden"?
Av Bibby
27 maj 2017 21:39
Jag tycker inte man ska stirra sig blind på ev möjliga platser som kanske kan vara farliga, det kan nästan hända var som helst, Frankrike har undantagstillstånd, undviker du det nu? UK har näst högsta säkerhetsnivån, de tre största städerna i Sverige har bomber och skjutningar väldigt frekvent.

Åk dit du vill åka, undvik rena krigszoner givetvis men om du ska vara helt säker så får du nog stanna hemma.
28 maj 2017 07:00
Citerat från Bibby:
Jag tycker inte man ska stirra sig blind på ev möjliga platser som kanske kan vara farliga, det kan nästan hända var som helst, Frankrike har undantagstillstånd, undviker du det nu? UK har näst högsta säkerhetsnivån, de tre största städerna i Sverige har bomber och skjutningar väldigt frekvent.

Åk dit du vill åka, undvik rena krigszoner givetvis men om du ska vara helt säker så får du nog stanna hemma.
Okej, tack så mycket :)
14 juni 2017 06:59
Jag bor här och märker ingenting av "hoten" jag skulle inte välja att åka mindano men annars skulle jag inte vara mer orolig än vad jag skulle vara i thailand eller något annat land här i asien
Av Anhn
17 juni 2017 21:29
Jag ska åka till Cebu och Malapuscua i augusti. Borde jag tänka om?
18 juni 2017 07:42
Citerat från Anhn:
Jag ska åka till Cebu och Malapuscua i augusti. Borde jag tänka om?
Nej
5 juli 2017 15:33
Citerat från Anhn:
Jag ska åka till Cebu och Malapuscua i augusti. Borde jag tänka om?
jag bor på malapascua inga problem det är bara att åka!!