Saker att se och göra i Mellanvästern, alt mellan Detroit och Washington DC?

30 juni 2014 17:53
Visningar: 215
Sitter så sakteliga och funderar lite kring familjens planerade USA-tripp nästa sommar.

Vi kommer att landa i New York och vara där i några dagar. Sedan tar vi flyg upp till antingen Detroit eller Chicago, för att hälsa på några bekanta som bor en bit utanför Detroit. Vi stannar nog ca en vecka och kanske åker omkring lite i närområdet eller norröver i Michigan.

Sedan har vi ca 1,5 vecka (beroende på hur länge vi är borta) att "göra av med".

Min ursprungstanke var att ta det lilla lugna och köra ner till Washington DC och ta ett par dagar och kolla på lite monument och museer. För att sedan antingen flyga hem därifrån eller från New York elelr Philadelphia eller annat lämpligt ställe på östkusten, beroende på pris och utbud.

Eller så tar man och utforskar Midwest litegrann och flyger hem från förslagsvis Chicago.

I första fallet så är ju frågan om man kan lyckas fördriva en vecka på sträckan mellan Detroit och Washington? Hela famlijen gillar nöjesparker, så jag hade ju tänkt att vi skulle ta Kings Island utanför Cincinatti, Six Flags-parken utanför Washington och kanske den i New Jersey. Men utöver det så tas det tacksamt emot förslag på aktiviteter.

Den andra varianten så har jag spanat in lite vattenparker i Lake Denton, WI, men i övrigt så vet jag inte riktigt. Mount Rushmore hade varit coolt att se, men det blir ju rätt långa sträckor, och så kul är det inte att köra bil så långt.

Spontant känns österut som det bästa alternativet, men om ni tycker annorlunda så får ni gärna försöka övertyga mig!