Ryanair stryper biljettbokning från andra sajter

Av Hommage
20 aug. 2008 13:28
Visningar: 592
Jag har inte kunnat hitta att någon har skickat ut den här varningen i diskussionssajten tidigare, så då varnar jag.
Det går inte längre att boka flygbiljett från Ryanair mer än genom deras egna hemsida. Ryanair avbokar alla biljetter som bokats på andra sätt, men de meddelar inte passagerarna. Det är upp till resebolagen.
Se artikel:
http://www.travelnews.se/nyheter.asp?version=45822
20 aug. 2008 14:53
Jo, jag är 99,9 % på att ja läste om det här på RG... Kan dock inte hitta var?!?!
Troligen i nån annan tråd, så det är bra att du lyfter fram detta!

/Putterino
Av Thorgu
20 aug. 2008 15:24
Detta har tidigare informerats om i en blogg från Marika. Det gäller att söka på rätt ställe.
Av Jesperw
20 aug. 2008 18:35
Är din resebyrå seriös så ser de till att du som kund inte drabbas av detta, utan går helt skadeslös.
20 aug. 2008 19:01
verkar ju som det mest handlar om oseriösa saiter och då kan ju inte ryanair kompensera för det, sen undrar jag varför man överhuvud taget bokar någon annanstans än på bolagets egen sida som är den som är mest aktuell då slipper man en massa strul.
Av Haikko
20 aug. 2008 19:11
Skönt att vi slipper ens se ryanair på prisjämförelsen!
Fattar inte ens varför folk åker med dom efter reportaget som insider gjorde i våras om dom.
Ett rese bolag som inte rättar sig efter våra konsumentregler och dessutom ignorerar allmänna reklamationsnämndens beslut borde egentligen inte ens få flyga ifrån Sverige, sen att dom inte betalar tillbaka resenärerna för inställda flyg eller har representanter i Sverige gör juh inte saken bättre.
Av Jesperw
20 aug. 2008 21:25
Citerat från laplander:
verkar ju som det mest handlar om oseriösa saiter och då kan ju inte ryanair kompensera för det, sen undrar jag varför man överhuvud taget bokar någon annanstans än på bolagets egen sida som är den som är mest aktuell då slipper man en massa strul.
Det är ju trist om man bokat på en oseriös sajt och de inte kan hålla kunden skadeslös..

Är väl alltid intressant att se vilka biljettpriser det finns med andra bolag. En del kedjor har specialpriser med en del bolag som inte dyker upp deras egen sida.
20 aug. 2008 22:24
Citerat från haikko:
Skönt att vi slipper ens se ryanair på prisjämförelsen!
Fattar inte ens varför folk åker med dom efter reportaget som insider gjorde i våras om dom.
Ett rese bolag som inte rättar sig efter våra konsumentregler och dessutom ignorerar allmänna reklamationsnämndens beslut borde egentligen inte ens få flyga ifrån Sverige, sen att dom inte betalar tillbaka resenärerna för inställda flyg eller har representanter i Sverige gör juh inte saken bättre.
fattar mycket väl varför folk åker med dom det är ju de låga priserna som lockar, när ryan släpper billiga biljetter så blir dom av med allt i resväg sen handlar folk en massa på flyget så tar de igen delar av den tappade intäkten från biljetterna den vägen ,

köper du resan billigt så kan du ju kosta på dig en reseförsäkring också om du inte redan har en försäkring om du betalar med kreditkort då förståss, men visst är det tråkigt de gånger folk kommer i kläm det skulle ju jag också tycka vi har ju aldrig råkat ut för något men det är ju naturligtvis skittråkigt om man blir sittande på en flygplats ett par dygn eller tvingas köpa nya dyra biljetter för att komma hem.
bosse.
20 aug. 2008 23:56
Citerat från laplander:
Citerat från haikko:
Skönt att vi slipper ens se ryanair på prisjämförelsen!
Fattar inte ens varför folk åker med dom efter reportaget som insider gjorde i våras om dom.
Ett rese bolag som inte rättar sig efter våra konsumentregler och dessutom ignorerar allmänna reklamationsnämndens beslut borde egentligen inte ens få flyga ifrån Sverige, sen att dom inte betalar tillbaka resenärerna för inställda flyg eller har representanter i Sverige gör juh inte saken bättre.
fattar mycket väl varför folk åker med dom det är ju de låga priserna som lockar, när ryan släpper billiga biljetter så blir dom av med allt i resväg sen handlar folk en massa på flyget så tar de igen delar av den tappade intäkten från biljetterna den vägen ,

köper du resan billigt så kan du ju kosta på dig en reseförsäkring också om du inte redan har en försäkring om du betalar med kreditkort då förståss, men visst är det tråkigt de gånger folk kommer i kläm det skulle ju jag också tycka vi har ju aldrig råkat ut för något men det är ju naturligtvis skittråkigt om man blir sittande på en flygplats ett par dygn eller tvingas köpa nya dyra biljetter för att komma hem.
bosse.
Fö' faan, Bosse...... kommmmatering, särskskrivning å annat grammatisktsktkstxst!!!!!! Å kommatering å bildtext å uppsåt å anledning sånt..å sånt...Bobby-Homman kommer slakta dej från hälsenorna å uppåt/neråt!!!!!
21 aug. 2008 00:05
Om ni läser Expressen 20.aug.står det faktisk en rubrik ang.detta.
Har du bokad en biljett via en annan saijt skall du genast ta kontakt med sajten den är bokad på.Ryanair betalar tillbaka biljettpriset,men du har då ingen bokad resa,den måste bokas på nytt via Ryanair hemsida.
Jag tycker det är bra att man bokar direkt via Ryanair,varför skall man söka upp andra sajter ??
Jag forstår heller inte varför detta bolag får så mycket kritik !! Gå in på deras hemsida och läs,dina rättigheter enligt EU:´S förordning (EG nr 261/2004,det ligger med i en pdf-fil.
Jag är en nöjd kund hos Ryanair,visst har det strulad någon gång,men jag har aldrig blivit lottlös !!!
Tror faktiskt att detta flygbolag kommer att klara sig bäst framöver.
Hälsningar från en nöjd kund.
21 aug. 2008 00:29
Citerat från billy_basket:
Citerat från laplander:
Citerat från haikko:
Skönt att vi slipper ens se ryanair på prisjämförelsen!
Fattar inte ens varför folk åker med dom efter reportaget som insider gjorde i våras om dom.
Ett rese bolag som inte rättar sig efter våra konsumentregler och dessutom ignorerar allmänna reklamationsnämndens beslut borde egentligen inte ens få flyga ifrån Sverige, sen att dom inte betalar tillbaka resenärerna för inställda flyg eller har representanter i Sverige gör juh inte saken bättre.
fattar mycket väl varför folk åker med dom det är ju de låga priserna som lockar, när ryan släpper billiga biljetter så blir dom av med allt i resväg sen handlar folk en massa på flyget så tar de igen delar av den tappade intäkten från biljetterna den vägen ,

köper du resan billigt så kan du ju kosta på dig en reseförsäkring också om du inte redan har en försäkring om du betalar med kreditkort då förståss, men visst är det tråkigt de gånger folk kommer i kläm det skulle ju jag också tycka vi har ju aldrig råkat ut för något men det är ju naturligtvis skittråkigt om man blir sittande på en flygplats ett par dygn eller tvingas köpa nya dyra biljetter för att komma hem.
bosse.
Fö' faan, Bosse...... kommmmatering, särskskrivning å annat grammatisktsktkstxst!!!!!! Å kommatering å bildtext å uppsåt å anledning sånt..å sånt...Bobby-Homman kommer slakta dej från hälsenorna å uppåt/neråt!!!!!
Ha! Ha! blev väl inte den mest gramatiskt riktiga text jag lagt ut på forumet direkt. får väl skylla på att jag var trött eller nåt He He!!!!

Va fan är det jag skriver jag fick ju kritik, ska bara fundera ut ett sätt att hämnas men är litet trögtänkt så här sent på dygnet så vi tar det i morgon och skulle jag inte hitta något sätt att kasta skit på dig så får jag väl hoppa av forumet eller nåt. He! He!

Obs!! inlägget ovan skrivet med glimten i ögat och självironi kanske det är bäst att tillägga det utifall någon inte insett det.
ha det bra billy
Bosse.
21 aug. 2008 01:04
Citerat från laplander:
Citerat från billy_basket:
Citerat från laplander:
Citerat från haikko:
Skönt att vi slipper ens se ryanair på prisjämförelsen!
Fattar inte ens varför folk åker med dom efter reportaget som insider gjorde i våras om dom.
Ett rese bolag som inte rättar sig efter våra konsumentregler och dessutom ignorerar allmänna reklamationsnämndens beslut borde egentligen inte ens få flyga ifrån Sverige, sen att dom inte betalar tillbaka resenärerna för inställda flyg eller har representanter i Sverige gör juh inte saken bättre.
fattar mycket väl varför folk åker med dom det är ju de låga priserna som lockar, när ryan släpper billiga biljetter så blir dom av med allt i resväg sen handlar folk en massa på flyget så tar de igen delar av den tappade intäkten från biljetterna den vägen ,

köper du resan billigt så kan du ju kosta på dig en reseförsäkring också om du inte redan har en försäkring om du betalar med kreditkort då förståss, men visst är det tråkigt de gånger folk kommer i kläm det skulle ju jag också tycka vi har ju aldrig råkat ut för något men det är ju naturligtvis skittråkigt om man blir sittande på en flygplats ett par dygn eller tvingas köpa nya dyra biljetter för att komma hem.
bosse.
Fö' faan, Bosse...... kommmmatering, särskskrivning å annat grammatisktsktkstxst!!!!!! Å kommatering å bildtext å uppsåt å anledning sånt..å sånt...Bobby-Homman kommer slakta dej från hälsenorna å uppåt/neråt!!!!!
Ha! Ha! blev väl inte den mest gramatiskt riktiga text jag lagt ut på forumet direkt. får väl skylla på att jag var trött eller nåt He He!!!!

Va fan är det jag skriver jag fick ju kritik, ska bara fundera ut ett sätt att hämnas men är litet trögtänkt så här sent på dygnet så vi tar det i morgon och skulle jag inte hitta något sätt att kasta skit på dig så får jag väl hoppa av forumet eller nåt. He! He!

Obs!! inlägget ovan skrivet med glimten i ögat och självironi kanske det är bäst att tillägga det utifall någon inte insett det.
ha det bra billy
Bosse.
HA HA HA!!! Du får fan max 5 år på dej att responsa...sen kastar jag ut dej från RG....Lr om ja åker ut först....

Notch, notch......(Om du vill ha liten genvägar på hur man kramar ut det maximala i å kritisera....vaffön't fråga "the King"...--->H)

/Raul-Roland Spank II