Annons:
Annons:
- Bli medlem och få fullmatat nyhetsbrev, tävla, träffa vänner, ladda upp bilder, diskutera, blogga och mycket mer
2012-07-17 16:20

Ryanair Check in

Har bokat resa för mig och mina två barnbarn. Började med barnbarnen födda 2004 och 2002 innan jag bokade själv, född 1948. När jag ska checka in vill systemet ha yngsta barnbarnet som vuxet medan jag själv har blivit barn. Enda sättet att fortsätta med incheckningen är att ange barnbarnets födelseår till 1994 så att hon blir vuxen och kan ta med sin bror och morfar som blivit barn igen enligt Ryanair.

Att kontakta Ryanair på telefon eller mail har visat sig hopplöst. Ska jag satsa på att skriva 1994 som födelseår och förklara dilemmat på flygplatsen? Eller finns det något annat sätt att lösa problemet på?

Tacksam för tips och råd!
  • 2012-07-17 17:39
    Jag skulle aldrig våga chansa att försöka förklara på flygplatsen, det måste vara rätt från början. Den som är ansvarig för bokningen brukar man skriva först, det är till den personen bekräftelsen kommer.

Varför kan det inte stå som det gör?
  • 2012-07-17 17:41
    Varför inte börja om och ange dig först?
  • 2012-07-18 10:56
    Tack ni som svarat. Jag insåg själv att det nog inte vore så smart att ange fel födelseår. Till slut lyckades jag hitta ett nummer till Ryanair på Irland, 00353818303030 där man svarade omedelbart och hjälpte mig lösa problemet genom att manuellt lägga in uppgifterna för yngsta barnbarnet.

Det är ju ett uppenbart systemfel när systemet inte förmår inse att även den tredje personen kan vara vuxen trots att årtalet läggs in. När jag gjorde bokningen tog jag det första passet i högen och fortsatte sedan. Det står ingenstans att man ska börja med den vuxne när man bokar och det är ju rena vansinnet att sedan krångla till det vid check-in. Även den person som tog emot samtalet höll med om att det är fel och verkade vara van vid sådana situationer. Skärpning alltså Ryanair! Om man tvingar folk att checka in på nätet så ska systemet kunna hantera dylika situationer.

Att Ryanairs kundtjänst i Sverige är omöjlig att nå på telefon är inget annat än skandalöst. Skärpning där också tack!
  • 2012-07-22 14:23
    Citerat från goranjo:

Tack ni som svarat. Jag insåg själv att det nog inte vore så smart att ange fel födelseår. Till slut lyckades jag hitta ett nummer till Ryanair på Irland, 00353818303030 där man svarade omedelbart och hjälpte mig lösa problemet genom att manuellt lägga in uppgifterna för yngsta barnbarnet.

Det är ju ett uppenbart systemfel när systemet inte förmår inse att även den tredje personen kan vara vuxen trots att årtalet läggs in. När jag gjorde bokningen tog jag det första passet i högen och fortsatte sedan. Det står ingenstans att man ska börja med den vuxne när man bokar och det är ju rena vansinnet att sedan krångla till det vid check-in. Även den person som tog emot samtalet höll med om att det är fel och verkade vara van vid sådana situationer. Skärpning alltså Ryanair! Om man tvingar folk att checka in på nätet så ska systemet kunna hantera dylika situationer.

Att Ryanairs kundtjänst i Sverige är omöjlig att nå på telefon är inget annat än skandalöst. Skärpning där också tack!

Vad bra att det har löst sig! Hoppas att ni får en bra resa.//Ellismellis
Visningar: 1078  |  Dela med andra:    
Bo mitt på stranden
av Khaki, 25 jun 2013
Här är fem perfekta beachhotell vid Medelhavet Det har säkert hänt att du bokat en solresa och först när du kommit fram upptäckt att hotellet låg flera kilometer från vattnet. Men ...
Guide till Joniska öarna
av Stine, 20 jun 2013
Här visar sig Grekland från sin bästa sida På Greklands västkust ligger en av landets vackraste ögrupper, Joniska öarna. Här är vattnet klarare än på någon annan plats i Grekland ...
Flyga med barn - Här är bästa tipsen!
av Paulina, 16 jun 2013
Bästa tipsen till er som ska flyga med barn eller bebis Att flyga med sitt barn eller bebis kan vara nervöst, speciellt första gångerna. Här kommer en guide med de bästa tipsen så ...
Kroatien - tre dagar i Biograd som gav mersmak
av Ahr, 15 jun 2013
Försommar i norra Kroatien Jag blev glatt överraskad av hur mycket vi hann se, uppleva och njuta av på bara en kortvecka. Vi, det vill säga, jag själv, mina två tonårssöner och ...
Relaterade sökningar

ryanair telefonnummer

,

ryanair sverige telefon

,

ryanair nummer

,

ryanair kundtjänst telefonnummer

Erbjudanden från reseföretag

Resa med barn

All Inclusive på Mallorca med Fritidsresor

Fritidsresor

All Inclusive på Mallorca med Fritidsresor
Efterfrågan på All Inclusive bara ökar. På Mallorca kan du i lägenhet vid Alcudiastranden i populära Ciudad Blanca eller lite lugnare i bergen vid Puerto Rico. Klicka för att se mer om lägenheterna Ciudad Blanca...

Fritidsresor

Resa med barn

Mythos Beach, Rhodos - kanon för barnfamiljen

Apollo

Mythos Beach, Rhodos - kanon för barnfamiljen
Barnfamiljsmecka nummer ett! I lillpoolen finns det gott om saker att leka med och klättra på. Aktiviteter med allt från crossfit till yoga.Boka sommarens semester på Mythos Beach, Apollos hotellanläggning i toppklass alldeles vid stranden.

Apollo

Resa med barn

Turkiet - Ving All Inclusive

Ving

Turkiet - Ving All Inclusive
Så gott som allt är inkluderat i resans pris. Många hotell att välja bland på resmål som nya Bodrum, Alanya, Belek, Camyuva, Side och Kemer. Klicka för att läsa mer!

Ving

Resa med barn

Legoland - Båtresa, boende & entré fr 568:-/p

Stena Line AB

Legoland - Båtresa, boende & entré fr 568:-/p
Res med oss till Danmark och LEGOLAND® Billund Resort. Här bokar du smidigt hela resan. Boka ett prinsess och riddarrum på Hotel LEGOLAND® eller bo i fräscha stugor med skandinavisk design på LALANDIA® i Billund strax intill.

Stena Line AB