Rundresa med start och slut i New York

Av Freddyl
20 maj 2015 19:08
Visningar: 150
Hej!

Säkerligen väldigt många liknande frågor och funderingar, är säkert inte heller den första som söker tips och råd i detta ämne. Men jag frågar ändå.

Jag har i sommar bokat ett hotell i New York (7 dagar), är sugen på att stanna ytterligare en vecka och med bil åka i området kring New York med avstickare för att slutligen flyga hem från New York igen. Plus att jag hade tänkt göra detta själv. Här är mina funderingar:

Resa själv i USA, hur fungerar det?
Hyra bil direkt på någon bilfirma? Bra eller dåligt?
New York - DC - Nashville - New York. Genomförbart på 7 dagar?
Bil vs. tåg?
Boende "längst vägen"?

Tacksam för vilka svar som helst, allt är uppskattat!

/Fredrik
Av Peter_o
21 maj 2015 20:05
Rådet brukar vara att hyra bil från Sverige. Enklare att få rätt försäkringar, på plats kan man bli övertalad att ta en massa i onödan.
Du hinner nog runt på 7 dagar, men frågan är hyr mycket du hinner se. Washington - Nashville tar 10 timmars körtid, så det är väl lite tveksamt att göra den sträckan på en dag.
Tåg är relativt dyrt, så man kan faktiskt fundera på flyg även korta resor. Men kolla in amtrak.com

Ang resa ensam resp boende så under alla förhållanden ska du inte fundera på att sova över i bilen.

Det finns rundresor med buss som borde vara intressanta om man reser ensam.

Mitt tips är att du stannar 9 dagar i NY och tar en bussrundtur NY-Washington-Niagara.

Men du verkar vara sent ute med bokning av flyget, tycker jag.
/PeterO