Rovinj eller Rabac?

Av Skon
30 maj 2014 11:08
Visningar: 1872
Hej!
Vi ska bila in i Kroatien från Italien om ett par veckor. Nu är frågan var vi ska landa. Vi har tänkt Istrien och några dagar i slutet på Krk.
Krk har vi klart för oss var vi vill och ta vägen, men innan då? Var är det finast bad, stränder och mysigast? Funderar på Rovinj eller Rabac, är det någon som kan hjälpa oss på traven eller har en annan åsikt om en helt annan stad?

Ska tillägga att vi är en familj med en 2-åring och en 12-åring.
Tack på förhand!
Av Mirreli - Reseguiden.se
4 juni 2014 10:03
Hejsan, jag har bara erfarenhet av Rovinj som är en fantastiskt vacker liten stad med mycket prägel av konst och hög mysfaktor (som de flesta kuststäder i Kroatien). Staden "klättrar" upp så ni får bereda er på att en vagn inte är jättegångbar i stora delar av gamla stan pga kullerstenar och höjd. Sedan har man ju alltid strandpromenader, hamn etc så jag tror ni skulle få det kanon oavsett, jag har rest med min killar från ettårsåldern till Kroatien och aldrig upplevt att det har varit jobbigt med en stad mot en annan.

Slutligen, är osäker men tror inte Rabac har samma gamla stadskärna som Rovinj men det kan ni säkert läsa på mer om :). Ha en fin semester!
10 juni 2014 04:13
Jag har själv aldrig varit på Rabac men har många vänner och familj som har. Båda dessa ställen är lika varandra när det gäller kultur, nöje, turistmängd osv. Därför tror jag att vart du än väljer att åka, kommer det bli jättebra!