Romantisk resa

2 aug. 2014 23:14
Visningar: 1150
Hallå där alla reseintresserade människor!

Jag och min pojkvän tänkte boka en resa i mitten på September. Vi tänker oss Europa, fint vatten och stränder, god mat, hyfsade priser och självklart romantiskt och mysigt

Vart ska vi åka? Behöver lite tips och råd. :) Tack på förhand!!
Av Zahide
3 aug. 2014 17:17
De ställen jag spontant kom att tänka på är

1) Baska Voda i Kroatien

2) Parga i Grekland

Jag tycker båda resmålen stämmer in på de kriterier du önskar. Vad gäller hyfsade priser, så är ju inte Grekland så där jättebilligt längre.
Båda orterna var väldigt mysiga och romantiska och en stor del av turisterna var just par.
Jag har foton från båda platserna om du önskar gå in och titta.
19 jan. 2015 16:46
Ön Losinj i Kvarnerregionen är helt fantastiskt. Här får man verkligen vara i fred, äta goda och romatinska middagar. Finns även lååånga promenadsträckor längs med havet som man kan njuta av! Scandjet flyger dit ifrån massor av städer i sverige.
Av Desires
19 jan. 2015 18:08
Den lilla stämningsfulla och romantiska orten Tropea kanske vore något för er! Där finns allt detta tycker jag! Tropea ligger i Kalabrien - denna del av Italien och är också billigare än andra delar av landet. (ligger i södra Italien) Jag tyckte denna lilla stad var så mysig, fina stränder med klarblått turkosskimrande havsvatten runt omkring - perfekt område för snorkling och dykning, massor med "Lady- o Lufsen-liknande" pittoreska utetavernor på de små torgen och inne i gränderna. Och supergod mat förstås!! September tycker jag nog är den skönaste månaden att vistas vid Medelhavet!

Här kan du titta in om du vill se foton från denna stad! http://www.desires.se/#post12