Rom, hotel del Corso

10 jan. 2015 18:12
Visningar: 641
Vi har bokat hotell del Corso till slut, någon som vet någonting om det här hotellet, läste olika recensioner både positiva och negativa...

Vill gärna ta buss från flygplatsen till Termini. Undrar om det är svårt att hitta till hotellet...?
Av Ansun
10 jan. 2015 19:12
Om det är från Fiumicino flygplats du menar, så gå bara till höger innan utgångsdörrarna. Där fanns även biljettkurer som sålde biljetter till bussarna, men det går även att lösa biljett direkt på bussen.
När vi kom fram till Termini så tog vi en taxi till boendet för att slippa krångel med att söka, det var smidigt och inte så dyrt.
På hemvägen så bokade vi en taxi direkt från boendet till flygplatsen. Taxin som kom var en limousine och den kostade 45 Euro.
Av Sierra
10 jan. 2015 23:21
Buss kostar € 4 till Termini från både Ciampino och Fiumicino.

Ciampino: http://www.terravision.eu/airport_transfer/bus-ciampino-airport-rome/
Fiumicino: http://www.terravision.eu/airport_transfer/bus-fiumicino-airport-rome/

Taxi för 4 pers kör med fast taxa från flygplatserna till hotell i Rom .
Ciampino € 30 och Fiumicini € 48.

Taxi till hotellet från Termini tar ca 10 min.
Ni kan ta Metro (pris € 1) från Termini mot Battistini men då får ni stiga av vid tredje stoppet (Spagna) och gå därifrån. Metron tar 4 min och sedan är det knappt 15 min promenad.
11 jan. 2015 09:29
Tack snälla för alla svar. Jag trodde att det går att promenera direkt från Termini till vårt hotell men vad jag förstår nu så är det för långt och bättre att ta taxi från Termini. Hur mycket skulle taxi kosta från Termini til vårt hotell?
Av Sierra
11 jan. 2015 09:57
Visst kan du promenera till hotellet. Du får räkna med ca 35 min.
Taxi från Termini till hotellet kostar ca € 10.
11 jan. 2015 10:20
Tack för ditt svar! Vi får se vad vi bestämmer oss för, antingen blir det taxi kostar cirka 50 euro vad jag förstår eller något annat alternativ....
Av Ansun
11 jan. 2015 11:01
Bussen funkar jättebra från flygplatsen in till stan. Satsa istället pengarna på taxi från Termini till hotellet istället så slipper ni leta.
Vi valde att ta taxi från boendet direkt ut till flygplatsen på hemvägen bara för att först slippa ta oss till Termini och sedan leta upp bussen. Det kändes som en bra avslutning på Rom-resan 😊
10 maj 2015 20:00
Jag är hemma igen efter en fantastisk resa i Rom! Vi tog buss från flygplatsen för 5 euro och sedan ville vi ta taxi men de ville ha 40 euro?! men sedan ändrade sig till 30! Jag blev så förbannad att jag valde att gå till hotellet fast jag var jättetrött och jättehungrig! Till slut hittade vi hotellet men tog lite tid...