Rom 24-27 oktober

6 sep. 2013 12:14
Visningar: 706
Hej!
Jag ska resa tillsammans med min mamma till Rom den 24-27 oktober.
Vi kommer att boka ett par guidade turer. Min fråga är om det är fler som ska till Rom under dessa dagar som också är intresserade av guidning?
De flesta tar betalt per guidning så är man 2 eller 10 personer betalar man samma pris, det blir alltså betydligt billigare om man går ihop ett par stycken.

Hör av er i så fall :)

/Emma
Av Eliiiin
25 sep. 2013 21:23
Hej! Jag ska resa med min pappa precis samma datum haha. Vad och när är det för turer?

Mvh
Elin
30 sep. 2013 14:36
Hej!
Jaha, vad roligt. Vi har inte bestämt exakt vilket guidad tur vi vill ha, kan tänka oss Forum Romanum, Vatikanen eller något annat. Eller kanske flera :)
Har ni tänkt er något speciellt? Man kan boka in dag och tid när man önskar tror jag och det är svenska guider i små grupper.

Vore ju superbra om vi kunde boka in någon tillsammans? Så kommer man ner i pris lite :)
16 okt. 2013 10:32
Hej! Jag rekommenderar er välja en tidig morgon tur i Vatikanen. Det är fantastiskt att se Sixtinska kapellet mer eller mindre ensam. De här turerna böjar klockan 7.30 på morgonen men det är väl värt det. Vi erbjuder turen varje dag (utom söndagar).
Om ni inte besöker Vatikanen tidigt på morgonen är det bättre på eftermiddagen, vid 14 tiden eller senare. Generellt är det mindre folk då förutom på Onsdagar eftersom Påven har sin Papal Audience på förmiddagen.

Jag svarar gärna på frågor om Rom och Italien om ni har några funderingar; (Logga in för att se e-postadress)
19 okt. 2013 08:33
Hej jag och min son som är 25 år åker till Rom samma datum. Finns intresse så kontakta mig gärna på (Logga in för att se e-postadress)
/Gunilla