Roadtripp till Norrbotten

30 jan. 2014 20:37
Visningar: 721
Hej!

Jag min fru och min lille grabb på 7 år samt Nsse hund 1 år ska åka från Linköping på 7 dagars trip med slutmål Sundom/Luleå. Vi vill stanna på vägen och bo billigt och bra där man accepterar hund. Lillgrabben ska inte bara sitta i bilen. Vore intressant att få tips om delmål som är kvalitativa på denna tripp. 4:e dagen ska vi göra Luleå. Övrig tid på drift är öppen.

Tack för svar.

(Logga in för att se e-postadress)
11 feb. 2014 14:37
Tjena!

Det är inte helt lätt att tolka hur din resa ser ut -
Ni skall vara i Luleå dag 4 så långt är jag med, men innebär det att ni skall åka hemåt fr o m dag 5? Eller har ni fria dagar att spendera med bil dag 5-7 innan ni dag 7 skall infinna er på slutmålet Sundom utanför Luleå?

Vill ni åka in i städer typ Uppsala och Sundsvall på vägen upp eller vill ni mer besöka natursköna ställen? Jag reser aldrig med hund så jag vet inte riktigt hur lämpligt det är med städer, mer än att jag förstår att ni inte kan besöka sevärdheter som man går in i (typ kyrkor).

Vilken väg upp har ni tänkt er? Inland eller kustland? Kör man E4 raka vägen så är ni ju i Luleå på 2 dagar med några stopp. Kanske en runda in i Dalarna? Det finns ett lekland i Falun som kanske lillgrabben skulle gilla :)

Berätta lite mer vilken typ av stopp ni vill göra :)