Roadtrip USA 2 månader

26 aug. 2015 11:13
Visningar: 265
Hej tänkte höra om ni kan hjälpa mig att planera min resa 2 månader med drar i oktober? Och saker jag bör tänka på.
Börjar i SAN fransico bilar ner mot Los angeles. Sen till LAS vegas.
Flyger till Austin bil till sant Antonio sen till Houston, new orleens sen vidare mot Miami och flyga hem därifrån.
Så var tanken iaf, så ge mig alla era tips allt från hyrbil, ställen jag måste se, vart man bör sova och bra restauranger. Till vad jag bör boka innan jag åker till USA och ha med mig osv...
Tack på förhand
26 aug. 2015 11:55
Själva idén med en roadtrip är väl att inte boka upp för mycket utan ta dagen som den kommer.
I oktober är det dessutom lätt att få tag på boende längs vägen. Motel är ju klassiskt amerikanskt och dessutom billigt. Hostels är ju inte lika vanligt i USA som här i Europa så dessa bör man i så fall kolla upp i förväg var de ligger.

Mitt standardtips vad gäller Kalifornien är att inlandet är mycket häftigare och mer sevärt än kusten, så glöm inte denna del.

Jag skulle kolla upp nationalparker och lägga upp min rutt efter dem.
Det finns så otroligt många fantastiska nationalparker i USA!

Lite tips i början och slutet av din resa:
Kalifornien
http://www.4000mil.se/?p=945
Florida
http://www.4000mil.se/?p=599
27 aug. 2015 10:49
2 månaders road trip gör ju en liiite avis.

Jag hade stannat lite längre i California/Nevada/Arizona och sedan helt skippat Texas/New Orleans och flugit direkt till Florida. Californias nationalparker, DW, San Diego, Yosemite, Las Vegas, Sequoia, Grand Canyon mm känns mer intressant än tråkiga Austin, Houston, Dallas och San Antonio. New Orleans är såklart en upplevelse men inte så att den är värd omvägen. Isf bör man kanske ta vägen upp om Nashville, Mephis etc...
5 veckor i väst och 3 i Fl känns som ett bra upplägg. Om du frågar mig, vill säga...
27 aug. 2015 13:32
Skulle nog också göra lite annorlunda men det är ju helt personligt och beror på vad du vill se och är intresserad av.

4 veckor på Västkusten. Flyg till Nashville, sen roadtrip t.ex. Memphis, New Orleans, något stopp på Floridas Panhandle (Destin, Pensacola), Orlando, Floridas Västkust, Miami Beach (kanske Key West) hem från Miami.

Lovar att det hursomhelst blir en helt fantastisk resa, kanske för mycket att smälta på en gång t.o.m. :-)

Själv är vi sånna som bokar så mycket vi kan i förväg och försöker plannera noga, har lite svårt att tänka mig att ta en sådan resa som den kommer. Eftersom nästan alla ställen man kommer till lockar en att stanna längre, befarar jag att man lätt kan få tidsnöd mot slutet av resan om man inte lagt upp planen ganska noga.
Av Hawaii
27 aug. 2015 18:58
Ja, som sagt, utmärkt resa oavsett! Men personligen hade jag nog också lagt mera tid på västkusten. Kanske rent av inkludera Utah och de fantastiska nationalparkerna där? Definititvt intressantare än Texas. Kanske flyga direkt från Kalifornien till Florida och ta de sista 2 veckorna där?