Roadtrip San Fransisco - Seattle i påsk-16

15 nov. 2015 19:41
Visningar: 736
Hej!
vi är två personer som ska starta i San Fransisco, sedan bila till Seattle innan vi far hem. Vi är borta ca 2 veckor över påsk - 2016.
Önskar nu tips på
* var bör man stanna
* vad får man inte missa
* hur långa sträckor bör man köra för att det ska vara ok
* något man behöver tänka på?
Tack på förhand!
15 nov. 2015 21:06
Jag körde Seattle - San Diego i september/oktober, med övernattningar i Portland, Coos Bay, och Eureka innan SF.
Vi körde mellan två och fyra timmar när vi åkte mellan städerna, vilket kändes lagom. Längsta sträckan norr om SF var direkt mellan Eureka och San Francisco, där kan ni ev. lägga någon mer natt om ni känner att ni har tid. Mellan Eureka och Portland kan ni kanske också klämma in två övernattningar, allt beror ju på hur länge ni vill vara på varje ställe.

SF finns det mängder med tips o råd om här, bara att söka i forumet. Redwood, vingårdar och Yosemite är väl de mest populära grejerna i norrra Kalifornien.

Det vi tyckte bäst om var Portland. Vi hade bara två dagar där, så passa på och stanna längre om ni hinner det. Coos Bay var inte något vidare, fanns många andra småstäder längs Oregons kust där ni kan stanna.
1 jan. 2016 14:08
Kanske åker vi till Seattle under 2016 detta tips på biltur känns riktig intressant jag skulle gärna besöka San Francisco innan jag dör, hur mycket tid bör man lägga på bilresan mellan Seattle - San Francisco?
Är det bäst/billigast att boka både bil och boende hemifrån Sverige vi är en familj med två vuxna och tre barn.
Av Marulk
2 jan. 2016 09:45
Planerar just liknande rutt till sommaren. Har kört delar redan. De magnifika skogarna av redwoods är ett 'måste'. Vi körde 2014 till Eureka, därefter sneddade vi österut o besökte Lassen Volcanic NP. Häftigt med dessa aktiva berg. Det blir en nätt omväg för er o risk att vägarna fortfarande kan vara vinterstängda.
På vår resa i sommar ska vi besöka Olympic NP söder om Seattle, läser just nu på.
Vi har fått en hel del tips från @Eriksigge ovan