Roadtrip: Route 66 eller syd/västra USA

11 juli 2016 15:05
Visningar: 232
Har klarat av 3 roadtrip i USA; Florida, Kalifornien/Arizona och har nu precis kommit hem från New England/Montreal/Toronto.
Vi har varit super nöjda med alla resor och får inte nog av USA. När nästa resa blir vet vi inte, det kan bli om 1 år eller 3, men gillar och läsa på och planera.
Tänkte höra här om någon gjort Route 66 och tankar om den?
Har även fundering på roadtrip i syd/västra USA; tex att utgå ifrån New Orleans. Någon som gjort någon resa där?
Tack på förhand
Av Marulk
11 juli 2016 21:23
Gillar man rough road så kommer man gilla route 66 ;)
Vi körde en bit på vår resa 2013 (bilder här på RG) o visst var det en häftig väg o bitvis mycket vacker
12 juli 2016 15:58
Under min 3 månaders roadtrip 2014 så körde vi Route 66 från St.Louis till Albuquerque och det var otroligt roligt. Min reskompis hade tagit fram så vi följde vägen så mycket som var möjligt och det var mycket att se. Mycket små skitvägar och man undrade självklart vart man var ibland men det var flera roliga stopp på vägen som man var tvungen att besöka. Bla Cadillac ranch, världens största lertotempåle, Bug ranch(som cadillac ranch fast med gamla VW bubblor) världens största kors, lutande vattentornet osv. Sen finns det flera olika vägmärken och ställen utmed som är Route 66 som man också kan stanna vid. Hoppas ni får en rolig resa, och läs på mycket innan så får ni ut så mycket som möjligt :)
16 jan. 2017 20:03
Jag håller för tillfället på att planera roadtrip i USA, vi har funderat mycket på just route 66, men jag får känslan av att det till stor del bara handlar om en rak väg och torra landskap, hoppas jag har fel om detta dock! Vi har också funderat på Kanada - Montreal och Toronto t ex. så vill gärna höra mer om vad du tyckte om den resan!
6 feb. 2017 08:31
Vi gillade Kanada väldigt mycket; Toronto mer än Montreal, Montreal är det Franska som gäller medans Toronto påminner mer om USA.. Vi flög till och från Boston och körde kustvägen från Boston och uppemot gränsen till Kanada. Sedan Montreal, Toronto och Niagarafallen och sedan tillbaka till Boston. Vi var där i juni och juli och hade fint sommarväder under hela resan förutom några dagar i Montreal då det regnade.
Citerat från Camillaa:
Jag håller för tillfället på att planera roadtrip i USA, vi har funderat mycket på just route 66, men jag får känslan av att det till stor del bara handlar om en rak väg och torra landskap, hoppas jag har fel om detta dock! Vi har också funderat på Kanada - Montreal och Toronto t ex. så vill gärna höra mer om vad du tyckte om den resan!
Av Seattle
7 feb. 2017 13:15
Citerat från Bonjovii:
Har klarat av 3 roadtrip i USA; Florida, Kalifornien/Arizona och har nu precis kommit hem från New England/Montreal/Toronto.
Vi har varit super nöjda med alla resor och får inte nog av USA. När nästa resa blir vet vi inte, det kan bli om 1 år eller 3, men gillar och läsa på och planera.
Tänkte höra här om någon gjort Route 66 och tankar om den?
Har även fundering på roadtrip i syd/västra USA; tex att utgå ifrån New Orleans. Någon som gjort någon resa där?
Tack på förhand