Roadtrip Las Vegas-San Diego- Los Angeles- San Fransisco- Tips!

27 aug. 2010 12:25
Visningar: 4101
Hej hopp!

Jag och min man ska på Bröllop i Vegas 11 Jan 2011 och tänkte göra en liten Roadtrip i samband med detta. Vi åker från Stockholm till Vegas 8 Jan 2011 och flyger hem från San Fransisco 21 Jan ( tidig morgon) dvs om man räknar bort resdagar har vi 9 Jan-20 Jan att spendera i USA dvs .12 dagar/dygn. Själva Roadtripen blir dock kortatre eftersom 8-12 Jan 2011är redan uppbokade på Planet Hollywood för bröllopet. Vi checkar alltså ut 12 Jan 2011 ( kring lunch/em) för att påbörja vår road trip som vi kan göra på 9 dagar för att kunna sova en natt i Sanfransisco 20-21 Jan.

vår resrutt har vi panerat som följer
1) Las Vegas
2)San Diego
3)Las Vegas
4)Sanfransisco

Är det rimligt att hinna med ovan på 9 dygn eller bör vi plocka bort / spendera mindre tid i ngn av städerna SD, LA, eller SF? ( LV är som sagt redan bokat)

Eftersom detta är vår första resa så tar vi varmt och tacksamt emot tips av alla de slag tex:
* hur länge man bör stanna i varje stad samt hur länge man ska beräkna att det tar mellan resp. stad?
*kostnad för hyrbil + bensin för 9 dygn
* Vart man bör göra mindre /längre stopp längs tex Highway 1,
* rekommendrade hotell/motell efter vägen (både prisvärda men kan även tänka oss billiga vissa nätter då man bara behöver sova för att köra vidare), *restauranger ( både prisvärda/billiga samt lite finare tex om ni tycker att det är värt att bo ltie finare och äta lite finare in ngn stad, LA , SF tex)

Hur mkt pengar bör man budgetera för mat / hotell , bensin mm per dag per person?

Tack så mycket för svar och tips.

Mvh
Wallströms
27 aug. 2010 15:28
Det finns så mycket att uppleva, jag använde 6 dagar bara i Las Vegas och då hann jag inte med Grand Canyon, nio dagar är väldigt lite. i Vegas måste ni gå och se Cirque du soilei på MGM, shit va bra det va!
Sedan hade jag flygit upp till San Francisco(inrikes är billigt) bilat ned till San Diego, flygit från San Diego till Vegas.
Jag hade bara valt två ställen med tanke på tiden
Nästa år planera jag att åka till San Francisco - Santa Barbara - San Diego - Hawaii - Las Vegas och vara där minst 30 dagar
Lycka till ni kommer att gilla det :-)

Jack