Roadtrip Kalifornien! Våran drömresa ska genomföras och vi behöver tips!

Av Krypski
19 jan. 2014 19:29
Visningar: 1057
Hej

Vi är ett par på 27 & 28 år som ska göra våran drömresa den 30 April -. 17 Maj [17 dagar] Vi gillar äventyr, sol &bad, nattliv, Mat, Film & kändisar.

Vi har tänkt så här:

Landar i Los Angeles den 30e april och stannar där i 5 nätter -> San Diego 3 nätter -> Las Vegas 5 nätter -> en natt längs Highway 1 -> 3 nätter i San Fransisco och därifrån flyga hem. Flyget är redan bokat!

Det vi skulle vilja ha tips på är Boenden, aktiviteter, MÅSTE GÖRA saker!,
Budget, Hyra bil bolag? Hotell? Resturanger? Grand Canyon? Highway one?

Vi har tänkt att boka dom flesta hotellen i förväg och sen ta med oss en dagsbudget på ca 1500kr, Rimligt?

Snälla hjälp oss att få denna resa att bli så bra och fantastisk som möjligt!

PS. Vi tänkte även klämma in en förlovning i Las Vegas ;).
Av Marulk
19 jan. 2014 20:32
Förlovningen gör ni naturligtvis mest romantiskt i Grand Canyon vid soluppgången ;)
har ngr tips utefter er resrutt om intresse finns.
Av Krypski
19 jan. 2014 20:53
Titta din inkorg Marulk! :)
Av Flupp
26 jan. 2014 18:43
Jag tycker att ni ska försöka besöka Carmel om ni har tid och möjlighet. En mycket vacker liten stad.
13 feb. 2014 16:06
Hej, vi åkte också ungefär som ni, men inte till San Diego.
Jag tycker ni inte ska missa Grand Canyon, och ta förlovningen där istället för LV. Men upp till er, mysigt hur de än blir. I Las Vegas ska man passa på och bo på något stort och maffigt hotell, tycker jag, när vi åkte så fanns de bra priser på häftiga hotell..
Vi flög till LA 3 dagar, sen körde vi till Grand Canyon, såg soluppgången och sen åkte vi på eftermiddagen mot Las Vegas 3 nätter där, sen vidare mot Yosemite och sov i tält 1 natt ( ville se björn ) och till slut en vecka i SF och då åkte vi även till Monterey och var på valsafari en dag.
Hade hyrbil och ville se massor:)
Vi tycker mer om SF än LV men är en smaksak.

Jag tror ni kommer få en fin resa och tänkt på att de är inte så varmt uppe i SF, vill ni ha värmen så finns den mer i LA och LV.
13 feb. 2014 17:04
Citerat från Billabong:
Hej, vi åkte också ungefär som ni, men inte till San Diego.
Jag tycker ni inte ska missa Grand Canyon, och ta förlovningen där istället för LV. Men upp till er, mysigt hur de än blir. I Las Vegas ska man passa på och bo på något stort och maffigt hotell, tycker jag, när vi åkte så fanns de bra priser på häftiga hotell..
Vi flög till LA 3 dagar, sen körde vi till Grand Canyon, såg soluppgången och sen åkte vi på eftermiddagen mot Las Vegas 3 nätter där, sen vidare mot Yosemite och sov i tält 1 natt ( ville se björn ) och till slut en vecka i SF och då åkte vi även till Monterey och var på valsafari en dag.
Hade hyrbil och ville se massor:)
Vi tycker mer om SF än LV men är en smaksak.

Jag tror ni kommer få en fin resa och tänkt på att de är inte så varmt uppe i SF, vill ni ha värmen så finns den mer i LA och LV.
Hej- fråga om valsafari. Hur var det? Bokade ni innan? Fick ni se val?
Tack på förhand
Av Zodezo
15 feb. 2014 15:14
Citerat från Krypski:
Hej

Vi är ett par på 27 & 28 år som ska göra våran drömresa den 30 April -. 17 Maj [17 dagar] Vi gillar äventyr, sol &bad, nattliv, Mat, Film & kändisar.

Vi har tänkt så här:

Landar i Los Angeles den 30e april och stannar där i 5 nätter -> San Diego 3 nätter -> Las Vegas 5 nätter -> en natt längs Highway 1 -> 3 nätter i San Fransisco och därifrån flyga hem. Flyget är redan bokat!

Det vi skulle vilja ha tips på är Boenden, aktiviteter, MÅSTE GÖRA saker!,
Budget, Hyra bil bolag? Hotell? Resturanger? Grand Canyon? Highway one?

Vi har tänkt att boka dom flesta hotellen i förväg och sen ta med oss en dagsbudget på ca 1500kr, Rimligt?

Snälla hjälp oss att få denna resa att bli så bra och fantastisk som möjligt!

PS. Vi tänkte även klämma in en förlovning i Las Vegas ;).
Det jag minns från resan vi gjorde för snart två år sedan är:
Alcatraz
Magic Mountain
Universal Studios
Tv-inspelning (Jay Leno)
Santa Monica
Alla underbara platser längs med Highway one
Shower i Las Vegas
Utsikten från stratosphere
Hotellet Venetian som hade ett shoppingområde inomhus uppbyggt som Venedig
och sen givetvis alla promenader runt om i städerna för att bara se allt
Rekommenderar även ett tur till ett Walmart eller Target. Dels för att fynda ex. smink till en tredjedel av priset här hemma, dels bara för att gå runt bland hyllorna och kolla på alla konstiga smakkombinatione m.m. de har.

Vi valde att boka via hertz och genom telefon med svensk kundservice för att vara säkra på att vi fick med alla försäkringar vi behövde och lätt kunde ignorera bilutlämnarens försök att pracka på oss massa extra. Vi hade sen otur med att bli påbackade på en parkeringsplats, men behövde inte ens betala någon självrisk.

Hotellet i SF var vi väldigt nöjda med då läget var perfekt, även om standarden inte var jättehög. Hotel Beresford hette det.

Kika gärna i på min blogg där jag skrivit mycket om resan, finns en kategori som heter USA 2012.
http://zodezo.se/
19 feb. 2014 10:45
Hej igen,
Nej vi bokade inte valsafari i Monterey fanns gott om biljetter och flera båtar som gick ut så var ingen fara, och vi såg val men inte väldigt nära utan en bit ifrån båten, men fick några väldigt bra "stjärtfen bilder" :) vi tyckte de var kul att ha gjort, tog några timmar så man kan göra de på vägen neråt LA om man åker kusten..

TYcker inte heller ni ska missa universal studios i LA och en sak vi ånga är att vi inte åkte till Six Flags Magic Mountain, om man gillar fart och fläkt.

Vi hyrde bil från dag ett, och detta boka vi hemifrån, hyr en bra och rymlig bil då man spenderar mycket tid i bilen också.
19 feb. 2014 10:49
Ett tips om man ska bo ett tag på samma ställe , vi var en vecka i SF och hyrde lägenhet där via homeaway, de var väldigt fint och prisvärd, dock var vi 6 st också...men beror på vad man gillar:)