Roadtrip i USA

18 maj 2015 14:51
Visningar: 275
Hej!

Är en tjej på 22 år som är sugen på att resa runt i USA. Har körkort så bilar gärna runt, men skulle även kunna resa med buss, tåg och flyg en del:)
Tänkte väl vara borta i minst 1 månad, antingen hösten 2015 eller våren/sommaren 2016. Det jag har tänkt utforska är: San Francisco, Hollywood, Beverly Hills, Grand Canyon, Las Vegas, Södern, Disneyworld, New York... håller på att bygger på en lista med platser jag vill besöka i USA. Stannar gärna nån vecka i LA och New York:) Men utöver de platser jag vill besöka så är jag ute efter att ta dagarna där borta som de kommer lite.. kanske ta in på nått motell ibland, festa lite, träffa nya människor osv:)

Mina vänner har andra resmål som lockar mer och vissa kan inte dra iväg. Så letar nu efter en/flera reskompisar som har lust att hänga med!:)
Hör gärna av dig om du är intresserad!
18 maj 2015 21:07
Hej!

Jag planerar att resa runt under hösten 2015 :) Vill bland annat åka till USA 1 månad, men är även intresserad av att åka till andra platser som Sydamerika, NZ och flera andra platser. Din plan för USA låter intressant och liknar min :)

/Emma
22 maj 2015 20:09
Hej!

Dina planer låter väldigt likt mina egna, känner också igen mig med att kompisar har andra reser planerade alternativt ekonomiska problem!

Road trip runt i kalifornien och avslutning i new york lockar något enormt! :)

Tror att om man bilar runt så kommer också se mer än vad man kanske räknade med från början, blir billigare i längden också. :)
20 juni 2015 14:57
Hej!

Är reseplanerna fortfarande aktuella?
Är också supersugen på att åka till västkusten, och lite neråt typ Grand Canyon osv!

Hör gärna av er här eller som privatmeddelande! :)

/Ellinor
21 juni 2015 13:08
Hejsan! Jag skulle också vilja åka iväg :) Jag har inte gjort nå exakta planer så är öppen för förslag!
Skulle vara härligt att dra iväg ett gäng. :)

//Eveliina
Av Endiyo
25 juni 2015 18:20
Hej !
jag har i stort sätt samma planer som dig då jag vill utforska USA med bil. Viktiga för mig är att se LA, Vegas, Hollywood, Grand Canyon, resterande städerna är bara plus!
1 månad under hösten är tanken för mig med ;)

Är helt ny här och vet inte om man kan PM:a men hör av dig om det låter intressant :)

/Ender
27 juni 2015 13:01
Kan vi inte starta någon form av grupp på facebook om alla har det? så kan vi fortsätta diskutera där? :)
Av Ethans
3 juli 2015 23:22
Hej är intresserad och åka min time line är tillbaka innan 12 augusti då har ja intrktions kurs ja har ett stop som ja vill besöka sen är ja för ny o la o vad vi åker till . Roswell Är orten min tanke hälsingar Ethans
9 juli 2015 10:25
Hej!

Kul att det verkar finnas flera som är sugna på att resa i USA.
Jag sitter och planerar lite för att göra en road trip "kust till kust" någongång sommaren 2016.
Sommaren 2016 kommer jag vara 23 år och har i dagsläget haft körkort sedan 3 år.

USA har alltid varit en drömresa som jag velat göra, jag har ett intresse för att fotografera och önskar därför besöka flera ställen som tycks vara magiska att fotografera på.

Helst skulle jag vilja åka till Seattle, och sedan åka inrikes flyg eller liknande ner till San Fransisco. För att sedan bila ner till LA - Death Valley National Park - Las Vegas - Grand Canyon National Park - New Mexico - San Antonio - Houston - New Orleans - Jacksonville - Orlanda- Miami.

Finns det ngn här som har ett foto intresse och tycker det låter intressant?

/Elin
9 juli 2015 16:45
Hej ! Låter helt sjukt najs att bara dra iväg.
9 juli 2015 22:25
Hej

Låter intressant, har länge planerat att göra en coast to coast road trip i USA. Planerna har dock lagts lite på is senaste tiden eftersom reskamraterna har droppat av en efter en av olika anledningar.

Mina planer liknar mycket av det som skrivits här tidigare dock med skillnaden av att utgå i öst och köra västerut. Då tjänar man tid och får en längre dag, samt historiskt så är det ju västerut man ska färdas i USA :)

Jag hade tänkt mig en resa på 1-2 månader och kan väl åka tidigast våren 2016. Om någon är intresserad av att diskutera mer så skicka PM!.

/Andreas
Av Oscaaar
12 aug. 2015 18:29
Hej! :)

Är du intresserad av ett America the Beautiful årskort som ger dig obegränsad tillgång till alla nationalparker i USA (Grand Canyon, Yosemite, Bryce Canyon, Redwood, Death Valley, osv.) och alla federala rekreationsområden (bl.a. flera badställen längs Colorado-floden)? Jag köpte kortet i juli i år (2015) och jag har kvar kvittot på köpet.

Jag njöt i fulla drag av hela min road trip i västra USA så är övertygad om att du får en toppenresa! :)

Ha det finfint!

Mvh,
Oscar
Av Lo_uise
17 aug. 2015 20:13
Hej alla!
Jag är också taggad på en USA-roadtrip under våren 2016. Har ni skapat nån fb-sida för att prata vidare om det?
30 sep. 2015 21:39
Jag är också sjukt sugen på en roadtrip, gärna kust till kust från San Francisco till New York via L.A, södern och Florida. Åker gärna i början av sommaren 2016, i maj hade jag tänkt mig. Hade varit jätteroligt att hitta någon att resa med, då jag verkligen vill att denna resa ska bli av! Har längtat så länge :)