Roadtrip i södra USA

8 feb. 2015 13:05
Visningar: 457
Vi är ett 60+ par som ska bila runt i södra USA en månad mars - april. Vi landar i Charlott 20/3 Ska på konserter den 28/3 i Thompsons Station och den 4/4 i Thackerville. I övrigt inget inbokat men ett önskemål är New Orleans. Vill gärna ha tips om sevärdheter/evenemang. Vi är intresserade av det mesta.
Av Annl
8 feb. 2015 15:03
Rekommenderar verkligen New Orleans - där är väldigt spännande och roligt.

Bo i de franska kvarteren så bor ni mitt i smeten.

Savannah och Charleston är också fina och trevliga orter att besöka - för jag antar att ni kommer att ha bil.

Har ni inte varit i Miami så är det också en tanke - riktigt häftigt ställe. Vi flög från Miami till New Orleans - det var väldigt smidigt.
Av Totopez
9 feb. 2015 21:27
Både Willie Nelson och Merle Haggard samma kväll, och så Emmylou Harris några dagar innan. Låter som en underbar resa!

Jag antar att ni har koll på Nashville? Även om kvaliteten kan variera så är ett besök på Grand Ole Opry riktigt häftigt. Men ni kommer att kunna se massor med bra musik, även om jag tycker att det är för mycket Garth Brooks-musik och för lite Gram Parsons som erbjuds.
9 feb. 2015 23:10
Tack för tips. Vi kommer att avsluta resan i New Orleans. Mycket troligt att det blir både Savannah och Charleston också.

En av oss har varit i Nashville förut och har lite koll. Han skulle uppskatta Gram Parsonmusik. Vi hade en galen tanke att flyga upp till Minnesota där John Prine spelar den 11 april men med tanke på avstånd nöjer vi
oss med de konserter vi bokat och satsar på att åka runt i södern.