Roadtrip Florida till North Carolina och tillbaka

Av Opus1
25 aug. 2015 17:49
Visningar: 324
Jag och min flickvän åker ner till Florida i 21 dagar för roadtrip + sol & bad. Planen är två dagar i Fort Lauderdale, 10-12 dagars roadtrip, för att sedan avsluta med 5-7 dagars relaxande o lite småbilande i Florida innan hemfärd igen från FL. Det gör därför inget om roadtripen är hård och intensiv, softandet tar vi i slutet av resan ändå :-)

Vi söker förslag på en rutt som tar oss tillbaka från South Carolina (eller kanske North Carolina om det är värt att ta sig upp dit???) ner mot Floridas västkust och sedan slutligen Fort Lauderdale igen.

Ett alternativ är att från början via I95 åka från Fort Lauderdale, via Savannah och Charleston. Med eventuella nödvändiga stopp på vägen. Men vart åker vi efter Charleston och ev Myrtle Beach? Återigen, är det värt att fortsätta norrut upp mot North Carolina tycker ni?

Sen hur bör man åka tillbaka mot Florida? Samma väg (I95) känns trist, inlandsvägen via Georgia ser åtminstone ut på Google Maps att vara rätt innehållslös?

(vill f.ö verkligen ge en eloge till alla hjälpsamma personer här inne som brukar ge så duktiga svar på folks frågor, ni är klippor!)
25 aug. 2015 21:18
Föreslår att ni testar på Hilton Head i South Carolina. Var där 1986 och då var det fantastiskt där!

Låter som en spännande tripp!
Av Daytona
26 aug. 2015 16:27
Vi har åkt upp till Charlotte via I95, och sedan ner via småvägar i Georgia så vi hamnade i Augusta och Valdosta innan vi körde in i Florida igen. FInns en massa små coola hålor att besöka på vägen. Nu är det här 15 år sedan, men det var en riktigt trevlig trip.
27 aug. 2015 10:23
Vi gjorde samma tur för någon sommar sedan. På vägen dit gjorde vi Palm Coast med första natten i St Augustine, vilket rekommenderas. Savannah har mycket att erbjuda liksom Charleston. Myrtle Beach är väl tveksamt om det är värt de extra timmarna/nätterna då Floridas stränder är generellt bättre. Kan hålla med om att Hilton Head var bra (speciellt om man spelar golf...)
Vi drog till Atlanta på vägen hem med Augusta, Peachodlingar och bonnahålor på vägen. Atlanta har sitt aquarium, Colas utställning, OS-parken och Six Flagsz Inte mycket som hände på väg hem till Florida längst I75
Av Birgere
27 aug. 2015 14:50
Jag hade nog hellre valt att starta i DC, Charlotte eller någon annan ort norrut och kört söderut och flugit hem från Florida.
Spar både tid, pengar och körtristess.
Har själv gjort resan några gånger och DC, Williamsburg, Savannah och St Augustine är mina favoriter längs denna rutt.