Ringa gratis till Sverige från USA? javisst

27 aug. 2016 17:22
Visningar: 3123
Jag va själv nyligen i USA i 20dagar.
I New York Köpte jag ett lycamobil simkort för 59dollar + tax som gäller 30dagar! Tror det även går att beställa på nätet? "Unlimited International Plan" (http://www.lycamobile.us/en/)
Du kan ringa till Sverige gratis! Hur mycket du vill plus 54 andra länder. Gratis SMS!
3gb surf (som räcker länge eftersom du oftast har wifi där du bor.)
Kanske låter dyrt? Men det är väl värt pengarna!
Av Birgere
27 aug. 2016 21:13
Eller så köper man ett kort som kostar hälften och använder sig av Skype istället. Totalkostnad $30-$40.
Av Sierra
27 aug. 2016 22:26
Eller så ringer man med Messenger om man har Facebook och är ansluten med WiFi. Kostar gratis och klockren mottagning.
Av Birgere
27 aug. 2016 23:18
Citerat från Sierra:
Eller så ringer man med Messenger om man har Facebook och är ansluten med WiFi. Kostar gratis och klockren mottagning.
Hur ringer man en vanlig telefon med FB?
28 aug. 2016 01:02
Nu menade jag när man inte har tillgång till wifi då :) Finns miljoner appar att ringa gratis med, Men du måste fortfarande ha wifi. Ibland krånglar wifi så det avbryts så fort du försöker ringa eller göra nåt som kräver mer data etc, Åker du bil/buss till ex eller är ute i vischan nånstans, kan du ju inte ha wifi :), dessutom funkade inte mitt tele2 abonemang i USA fick aldrig nåt sms, så jag kunde inte ens skicka ett sms. Ibland krånglade gpsen fast jag lagt in rutten via wifi, å då är det bra å ha en backup med internet...
Av Sierra
28 aug. 2016 08:24
Citerat från Birgere:
Citerat från Sierra:
Eller så ringer man med Messenger om man har Facebook och är ansluten med WiFi. Kostar gratis och klockren mottagning.

Visa merHur ringer man en vanlig telefon med FB?
Det förutsätter att den du ringer till också har Messenger. Det finns en telefonsymbol i nedre kanten när du öppnar Messengerappen. Klicka på den och välj den du vill ringa till. Du ser även om den person du väljer är aktiv just då.

Annars kan man ju göra upp om en tid via SMS eller meddelande i Messenger (gratis). Du använder alltså din vanliga mobila telefon. Det går naturligtvis inte att ringa till det fasta nätet.

Ingen dator behövs och det är väldigt smidigt.
Av Birgere
28 aug. 2016 10:35
Sierra, det förutsätter som du själv skriver att mottagaren har samma app installerad o igång...plus att du måste ha tillgång till internet.
Så för att klara detta så behöver du ett SIMkort som kostar pengar. Sedan kan du ju använda en av dessa appar så att du kan ringa till en person med samma app. Vad jag lyfte fram var Skype då du inte bara kan ringa Skypeanvändare utan vem som helst i världen både på mobil o fast lina. Vill man ringa obegränsat till Sverige kostar det runt hundringen och vill man betala per minut till en landlina så kostar det under 20öre/min.
Av Sierra
28 aug. 2016 12:41
Ja, du har också rätt.
Idag har väldigt många Facebook och då ingår även Messenger.