Ringa billigt från turkiet?

17 juni 2009 17:59
Visningar: 5984
Hej! Är det någon som vet hur jag ringer "hem" på bästa billigaste sättet från Turkiet. Då jag själv har ett fast abonemang med tele 2 på min mobil misstänker jag att det blir dyrt. Köper jag ett kontantkort i Turkiet eller hur gör jag? Tar tacksamt emot alla förslag. Trevlig sommar!
Av Mpc
17 juni 2009 18:14
Hej ofta så blir det mycket bligare om du köper kontantkort från Turkiet
Av Charina
17 juni 2009 19:50
Just nu säljer ICA en skitbillig 299.- Nokia som inte är operatörslåst. Passa på nu! Är du medlem så kostar den bara 199.-
Jag gjorde så när jag skulle till Thailand. För hade jag satt i ett thailändskt kontantkort i min ordinarie telefon så hade det inte varit säkert att den funkade i svedala sen. Köp Nokian o ett turkiskt kontantkort!
Av Legusta
18 juni 2009 23:30
Varför inte lösa upp telefonen för 99:-, eller göra det via datan.
Sedan kan du köpa ett kontantkort på plats
Av Charina
19 juni 2009 07:47
Citerat från legusta:
Varför inte lösa upp telefonen för 99:-, eller göra det via datan.
Sedan kan du köpa ett kontantkort på plats
Läste du inte vad jag skrev?!
DET ÄR INTE SÄKERT ATT HENNES TELEFON FUNGERAR(i sverige) LÄNGRE OM HON GÖR SOM DU SÄGER

Många har upplevt att deras telefoner inte funkar i sverige längre när det har använt ett annat lands kontantkort i sin telefon.
Därför tycker jag att det är bättre att lägga ett par hundralappar på en billig telefon än att offra sin ordinarie.

Varför chansa?
19 juni 2009 08:49
Tycker det verkar enklare att man lägger de där hundralapparna en extra telefon o telefonkort skulle kosta och betala för samtal på sitt ordinarie abbonemang istället ,
det beror ju på om man tänkt bosätta sig där eller om man bara ska dit på en solresa ett par veckor.

jag tänkte väl som så att man behöver ju kanske inte sitta o torrprata när man är på semester utan bara rapportera hur man har det och hur det är där hemma ,men vi är ju alla olika men tycker knappast att det kan vara lönt med krånglet för ett par hundringar ,personligen krånglar jag inte mad andra kort inom europa det funkar jättebra med det man har om man använder den för det nödvändigaste jag tycker personligen det är skönt att slippa telefoneländet ett tag Ha ha!. mvh. Bosse.
Citerat från charina:
Citerat från legusta:
Varför inte lösa upp telefonen för 99:-, eller göra det via datan.
Sedan kan du köpa ett kontantkort på plats
Läste du inte vad jag skrev?!
DET ÄR INTE SÄKERT ATT HENNES TELEFON FUNGERAR(i sverige) LÄNGRE OM HON GÖR SOM DU SÄGER

Många har upplevt att deras telefoner inte funkar i sverige längre när det har använt ett annat lands kontantkort i sin telefon.
Därför tycker jag att det är bättre att lägga ett par hundralappar på en billig telefon än att offra sin ordinarie.

Varför chansa?
Av Energi
19 juni 2009 13:48
Citerat från charina:
Citerat från legusta:
Varför inte lösa upp telefonen för 99:-, eller göra det via datan.
Sedan kan du köpa ett kontantkort på plats
Läste du inte vad jag skrev?!
DET ÄR INTE SÄKERT ATT HENNES TELEFON FUNGERAR(i sverige) LÄNGRE OM HON GÖR SOM DU SÄGER

Många har upplevt att deras telefoner inte funkar i sverige längre när det har använt ett annat lands kontantkort i sin telefon.
Därför tycker jag att det är bättre att lägga ett par hundralappar på en billig telefon än att offra sin ordinarie.

Varför chansa?
Är nog någon som drivit med dig om detta
Av Charina
20 juni 2009 07:10
Citerat från energi:
Citerat från charina:
Citerat från legusta:
Varför inte lösa upp telefonen för 99:-, eller göra det via datan.
Sedan kan du köpa ett kontantkort på plats
Läste du inte vad jag skrev?!
DET ÄR INTE SÄKERT ATT HENNES TELEFON FUNGERAR(i sverige) LÄNGRE OM HON GÖR SOM DU SÄGER

Många har upplevt att deras telefoner inte funkar i sverige längre när det har använt ett annat lands kontantkort i sin telefon.
Därför tycker jag att det är bättre att lägga ett par hundralappar på en billig telefon än att offra sin ordinarie.

Varför chansa?
Är nog någon som drivit med dig om detta
Nix!
Läste om det hemma innan jag åkte o sedan sade personalen på hotellet samma sak när jag kom ner.
20 juni 2009 16:07
Tack för era synpunkter. Jag behöver kunna ringa hem då jag lämnar en del av familjen hemma. Jag kollar väl med tele 2 vad skulle kosta att ringa hem/minut så kan jag jämföra med att ha en annan mobil utan abonemang. Sonen har en med kontant kort kanske det skulle gå att plocka ut och stoppa i ett Turkiskt kontantkort?
Av Mpc
20 juni 2009 19:31
det går hur bra bar o stoppa i det då du har köpt ett
Av Elgona
20 juni 2009 19:38
jag vet inte om du har skype ??
Det finns ju en gratis line skype till skype,men de finn också ett betal skype o på de kan du ringa till vanliga telefoner
fasta o till mobil.då är det bara att logga in på skype(i på ett intenetcafe o ringa upp numret till sverige,tror inte de kan bli billigare.
så gör jag själv var jag än e i världen..
lycka till
Av Charina
20 juni 2009 20:41
Citerat från lejonflickan:
Tack för era synpunkter. Jag behöver kunna ringa hem då jag lämnar en del av familjen hemma. Jag kollar väl med tele 2 vad skulle kosta att ringa hem/minut så kan jag jämföra med att ha en annan mobil utan abonemang. Sonen har en med kontant kort kanske det skulle gå att plocka ut och stoppa i ett Turkiskt kontantkort?
Trots att sonen har en kontantkortstelefon så kan den vara operatörslåst till just den operatören. Men ICAs Nokia (299.-) är OLÅST.