Diskussioner: Tips & råd om Lettland

Här kan du ställa frågor inför resan, diskutera och utbyta erfarenheter med andra resenärer.
Riga
Lettland Lyx, 7 juni 2022
Senaste svar av Lyx för 3 år sedan
5
Vill ha tips på bra boende i Riga . Vi har funderat på något spa hotell. Vi som reser är mor o dotter (vuxna). Vad ska vi inte missa ? Hur är prisläget nu i Riga ? Ge tips på allt möjligt .
Vad får man inte missa i Riga som förstagångs besökare?
Lettland Arn63, 23 sep. 2019
Senaste svar av Arn63 för 6 år sedan
4
Ska äntligen besöka Riga senare i höst och vill gärna ha tips på vad jag som förstagångs besökare helst inte bör missa.Jag vet redan att saluhallarna och gamla stan är givna). Har bokat in 2 övernattningar så tid finns utan stressa. Vill gärna ha lite feedback på hur kostnads läget är gemfört med ...
Riga över julhelgen ?
Lettland Outi68, 18 sep. 2015
Senaste svar av Lett_o_resglad för 10 år sedan
1
Någon som vet hur det är öppet under julen i Riga? Affärer, restauranger o.s.v.
Kryssning till Riga
Lettland Mlslnd, 27 apr. 2013
Senaste svar av Mlslnd för 13 år sedan
2
Jag och två vänner har bokat en kryssning till Riga. När jag läser här på sajten verkar det vara ett dåligt beslut då vi åker med silja festival. Vi är inte ute efter något speciellt, utan mer att supa, om man får vara så rak. Om vi orkar kommer vi även gå i land och kolla lite så klart. Så nu ...
Valuta
Lettland Johan1969, 4 apr. 2013
Senaste svar av Helene63 för 13 år sedan
2
Ska åka till riga några dagar, vad är bäst att använda, deras valuta eller kort?
Riga eller Tallin??
Lettland Maddeck, 26 maj 2010
Senaste svar av Evoline för 15 år sedan
5
Har tänkt att ta en kryssning till Riga eller Tallin i sommar. Hade egentligen bestämt mig för Riga MEN läste så mycket negativt om staden. Så min fråga är, vilken stad rekommenderar ni?? Tallin eller Riga? Kommer ju bara vara där en dag, så är mest bara ute efter en trevlig stad att strosa ...