Reskompis till Kuba 28dec 2015 - ca 8-9 Jan 2016

29 nov. 2015 15:59
Visningar: 59
Hej,
Jag söker efter resekompisar som är intresserade av att åka till Kuba i slutet av Dec till början av januari. Jag tänkte börja i Havanna och ta det lite som det kommer. Finns det något intresse så hör gärna av er :)

Maria
26 dec. 2015 20:49
hej maria! hur går de för dig? kuba verkar supernajs!!! hav, musik, spanska, värme...kan ju inte bli bättre?! ja skulle preciiiis betala en resa till varadero 29 dec-14 jan men insåg i sista sek att det behövs visum...ja bor i malmö o ej i sthlm så ja vet inte om ja hinner få till det... hur gjorde du med ditt visum? några tips?
jag hittade biljetten på skyscanner för 9600, har du annat tips? tror att vissa resebyråer inkl visum, ska inga o fråga imorgon fanns en på apollo men den kostar 12000.... får se va de blir men ja e GRYMT sugen!!! Har du varit där innan?
10 feb. 2016 18:55
Hej, Jag var försent ute, jag hann inte få något resesällskap eller hitta prisvärd biljett. Så i slutändan
åkte jag till Mexico istället. Det var inte helt fel heller. Men jag har inte gett upp om Kuba ännu utan det får bli senare i år :) Jag bor i Köpenhamn så jag hoppas att jag kan skaffa visumet på ambassaden här. Jag tror reglerna är att om jag har bott här i över 2år så kan jag ansöka i Danmark men annars verkar det som om man måste till Stockholm. Hur gick det för dig fick du fick du dig iväg?
10 feb. 2016 21:08
hej maria! que bueno tu te fuiste al mexicoooo! :) como estaba?! jag fick inte heller till det o hamna på jamaica :D det va en bra resa absolut men ja saknade spanskan o färgerna o kvinnosynen... och vill def åka till kuba nån gång snart. men de blir nog Indien först. vi kanske kan ses nån dag om du bo i köpenhamn?! so close! :) ha en fin kväll!
13 feb. 2016 12:20
Mexico var riktigt bra, men tyvärr har jag inte lärt mig Spanska (men det är definitivt på min to-do list). Jamaica låter ju riktigt spännande. Vad lustigt att du ska till Indien jag har just kommit tillbaka därifrån. Fast det var en jobb resa så jag såg inte så mycket förutom hotellet i Delhi en massa bilar (och kor) och kontoret...Fast en tripp till Taj Mahal blev det också :) Det klar vi borde ses när vi bor så nära. Ha en trevlig helg :)