Reskompis till Dubai i sommar

2 mars 2015 13:06
Visningar: 194
Hej!

Jag är en tjej på 19 år som är sugen på att åka till Dubai nu i sommar för att kolla in shoppingen, sola och såklart testa på nattlivet! Har dock ingen att åka med som det ser ut nu så söker efter en tjej i samma ålder som vill följa med. Har kollat runt lite på hotell och så men är osäker på var det är bäst att bo, kom gärna med tips! :)
19 apr. 2015 17:07
Hej! Jag är också en 19 årig tjej (fast kille) och planerar en resa till Dubai med 3 andra vänner vid Juli. Vill bara tipsa dig om några saker.
Om man har en liten budget är hotellen i Deira och Bur Dubai bättre alternativ. Inte områden som kännetecknas med Dubai men en taxiresa kostar mindre än en kexchoklad så du kan ta dig runt väldigt bekvämligt.
Du måste va beredd på hettan om du aldrig upplevt liknande. Mycket solkräm och skuggjakt e det som gäller. Finns dock AC överallt som tur är.
Vad det gäller nattlivet så är vi i teorin faktisk för unga för klubbar och barer då de har en 21 års gräns. I prakriken dock, så är dom generösa och tillåtande enligt källor som bott och rest dit. Speciellt till unga europeiska och amerikanska tjejer så jag tror att du inte kommer ha några problem.
Om du reser hoppas jag att du har det trevligt och att vi kanske stöter på varandra. Du är alltid välkommen att hänga med oss.