Reskompis till Asien i höst!!

23 maj 2015 10:37
Visningar: 154
Hej! jag är en tjej som tar studenten nu i sommar och har alltid haft ett sug på att backpacka i Asien men mina vänner har inte det behov av att resa som jag har och därför har jag ingen att åka med. Jag hade tänkt att dra utomlands sep/okt och vara bort minst 3 månader till ett år. vilka länder i Asien spelar ingen roll vill upptäcka så många som det går. kan även tänka mig att åka till Australien och nya zeeland.

Jag är en social tjej, gillar att festa, träffa nytt folk och bara chilla runt och ta dagen som den kommer. Så hör av er om ni också är sugna på att dra till Asien i höst. :)))))
Av Skrumpi
29 maj 2015 13:20
Hej! Jag är i samma sits som dig. Här vänner som inte är i samma behov och jag som känner att jag bara måste iväg! Jag har tänkt åka i september och vara borta till december med start i thailand. Jag vill festa, chilla och träffa folk, ha upplevelser och skapa minnen! Jag har redan planerat att åka i september men hade varit jättekul att resa tillsammans med någon! Delad glädje är dubbel glädje? ;) jag är väldigt glad och social som älskar att ha kul! Hör gärna av dig så kan vi prata mer!
Kram!
29 maj 2015 21:41
Hej! Jag är också sugen på att dra utomlands i höst. Mitt vik går ut sista augusti och känner att det är dags att resa efter det. Jag är i samma sits, mina vänner antingen jobbar eller pluggar så de kan inte resa till hösten. Mina planer är också att vara utomlands från 3-12 månader. Vilka länder jag reser till spelar inte så stor roll utan jag vill se så mycket som möjligt och uppleva äventyr.

Om ni gärna vill ha med er ytterligare en person så hör gärna av er!

/Johanna :)
23 juni 2015 23:52
Hejsan, jag är i en sits där mina kompis är nöjda med en enkel charter resa till Mallorca, så saknar resekamrater på en backpacking resa jag vill göra i Asien. Har inget egentligen planerat annat än att jag vill åka i vinter/början nästa år och vara borta minst tre månader. Äventyr, vandringar i berg, dyka, upptäcka nya platser, kultur och natur. Fest och shopping är även ett måste!

Låter detta som något ni hade tänkt er att göra? :)
24 juli 2015 16:40
Skrev på Facebook men tar det här med.

Jag och en kompis tänkte börja vår resa på Bali den 1oktober i 16 dar men sen splittras vi. Han åker ner till Australien och jag funderar på och åka upp till Malaysia Thailand Laos Vietnam och eventuellt hälsa på en kompis som jobbar i Shanghai. Men jag vet inte om man ska åka ner till Australien mitt i resan. Svåra beslut. Tänkte om man hakar på er så kanske mina beslut blir lite lättare. Tänkte vara borta iaf 6 månader minst:):)
Hör gärna av er :)

/ Filip mathiasson