Reskompis, Sydamerika vintern 2014/2015

17 juli 2014 11:16
Visningar: 478
Hej alla! :)

Jag är en glad och utåtriktad tjej på snart 20 år som börjar bli riktigt sugen på att resa runt i Sydamerika, men kanske även Centralamerika.
Jag hade tänkt att åka runt december/januari och kanske vara borta 2-3 månader.
Är öppen för förslag på vart jag kan tänka mig att åka och göra. Men skulle vilja göra de klassiska grejerna som Machu Picchu, karnevalen i Rio, saltöknen, Ecuador och typ Galapagos. Skulle även vilja surfa om man tar sig till Centralamerika.

Skulle vara jättekul å hitta någon eller några som också vill resa runt, så hör gärna av er! :)
8 aug. 2014 13:04
Hej! Jag är intresserad av tt göra ungefär samma resa som du skriver om! Jag är 24 år gammal från Malmö och har rest en hel del i mitt live men bara varit i Sydamerika en gång så vill gärna tillbaka igen.
Hör av dig om di vill prata mer,
Mvh,
Rebecka
20 sep. 2014 15:45
Hej där!
Jag vill hemskt gärna till Rio.. Jag bodde där när jag var mycket liten, min pappa jobbade där och nu bara måste jag tillbaka. Jag är 21 år och kommer gärna i kontakt med dig. ¨
Maila mig på (Logga in för att se e-postadress)
MVH Johanna
30 okt. 2014 20:06
Jag är också 20 år och är jätte sugen på att åka runt i Sydamerika osv. Är även halv portugis så kan språket och det är ju inte helt fel, har dock aldrig varit i Brasilien innan då jag inte hittat någon att åka med! Har ni bestämt något än? Är ni sugna på att bli en till? :)
31 okt. 2014 20:46
Hej!
Jag är en 21-årig tjej som också har planer på att åka till sydamerika i början på nästa år!
Letar efter resekompis/resekompisar! Hur går planeringen? :)
Hör gärna av dig!
6 jan. 2015 15:24
Hej hörrni!
Jag har precis bokat en flygresa till Rio. Jag åker den 3:e februari! Tänkte börja med områdena runt Rio, kanske åka ut till paradisön Ilha Grande och ta det lugnt när jag kommer fram, sen vara i Rio under karnevalen. Har inte planerat någonting annat, så jag är verkligen öppen för förlag! Är intresserad av att dra upp till Amazonas. Och att se Iguazu vore också rätt mäktigt. Ska iallafall vara borta ca 1,5 månad! Vore jättekul om det är någon/några fler som ska ut och resa i sydamerika (framförallt Brasilien) när jag är där! :)

//Carolina 20 år
7 jan. 2015 19:36
Hej!
Jag åker till Brasilien i början av Februarí och tänkte stanna i landet ungefär en månad då jag har vänner och familj där. Därefter hade jag tänkt åka uppåt mot Centralamerika. Vill gärna till Kuba, surfa i Costa Rica, kanske bege sig till en ö någonstans men är superflexibel! Är 23 år och har rest rätt mycket, bla till Bali, Australien, Kenya och stora delar av Europa. Aldrig varit i Syd/Centralamerika men är så taggad!
Skulle vara så kul att möta upp folk att resa med på vägen och dela upplevelser med så hör gärna av dig om du tänker i samma banor :)
/ Linnéa
Av Tegel
12 jan. 2015 22:38
Ska oxå resa runt i Brasilien i februari!

Har tänkt resa runt och roadtrippa lite.
Har massvis med ställen jag skulle vilja besöka, bla Caracol Falls.
Skulle vara najs om det gick att få ihop ett gäng som ska vara i rio under karnevalen, boende den perioden är svindyrt för ensamresande!