Reskassa i Sri Lanka.

Av Peto
28 okt. 2014 20:36
Visningar: 1810
Vi är 2 pensionärer som skall åka till Sri Lanka i Januari 2015. Vi ska vara där i 4 veckor. Vi får bara ha med oss en liten summa av deras pengar cirka 250: kronor var. Det går bra att växla både EUR och USA dollar. Det har jag förstått, men det blir 2 två gånger vi får växla med växlingsavgift. Jag har tittat på möjligheterna att använda visakort och om jag förstått rätt så kan man inte ta ut på ATM automater sedan januari 2014 , då är min fråga om det är så då bör man väl i alla fall kunna växla på bank, eller? Vi kommer att vistas i Negombo. Hoppas någon kan hjälpa med ett svar på min fråga, och hur vi ska göra.
MVH Ing-Britt.
4 nov. 2014 09:11
Jag har varit på Sri Lanka ett flertal gånger. Det ärv inga problem att ta ut pengar med visakort. Jag var där i februari och då var det inga problem att ta ut pengar
Av Peto
4 nov. 2014 17:28
Tack för ditt svar Shamalee, det måste nog vara så som du skriver att vi inte får problem att ta ut på vårt visa.
Vi ser nu framemot vår resa.
Ing-britt.
13 nov. 2014 17:37
Jag var där i augusti i år, och vi tog ut på atm på olika platser under vår resa. Funkade jättebra överallt. Ett tips är att ta ut pengar redan på flygplatsen i Colombo. Den ligger till vänster när man precis passerat tullen.
Av Peto
13 nov. 2014 18:04
Tack för ditt svar, och tack för tips. Vi ska göra som du tipsar och växla på flygplatsen.
MVH. Ing-britt.