Resekompis till lång Australien resa sökes.

22 okt. 2014 23:17
Visningar: 368
Hej! Jag heter Violet och är 20 år, jag ÄLSKAR att resa och äventyra. Har tröttnat på att allt är så ensidigt och lagom här i Sverige och vill därför packa väskorna och åka till varma Australien under en längre tid, hade tänkt mig ca 6 månader! Vill åka så fort som möjligt och är extremt taggad på att prova på nya saker som t.ex. att surfa, hoppa fallskärm och bungejump. Samt träffa på massa nytt folk, i kombination med att festa och sola. Vill söka Work and holiday visum så att jag kan jobba ifall det skulle behövas och eventuellt resa runt i Australien eller andra länder. Är väldigt öppen för förslag och har inte planerat resan alls, utan var en väldigt spontan idé.

Det enda jag saknar är någon som delar mitt rese intresse och vill upptäcka världen och dela denhär upplevlsen med mig.

Kommentera inlägget eller skriv privat meddelande.
23 okt. 2014 09:54
Hej är en kille på 21 år som också vill ut och resa. Är äventyrlig då jag gilla alla typer av sporter. Jag har bland annat prövat på kitesurfing och bungyjump mm. Jag är en spontan person och social. Jag skulle jätte gärna åka ner till stora barriärrevet och eventuellt ta dykarcert. Jag planerar att åka ner så snart som möjligt.
20 nov. 2014 18:32
Hej,

Låter som du vill göra precis samma saker som jag vill! Jag har dock planerat min resa till hösten 2015, skulle det vara försent för din del?
20 nov. 2014 23:10
Hallå! Den 30e Januari åker jag till Australien på ett work and travel visum och planerar att stanna kvar där i 6 månader. Jag börjar i Sydney och tänkte jobba lite där först för att sedan åka runt på lite äventyr eller något liknande. Har inga bestämda planer egentligen, åker i princip dit med en bucketlist och ska försöka bocka av så mycket som möjligt! Jag reser i alla fall själv så att man inte ska kunna "styras" av någon annan men självklart vore det jätteroligt att ha någon resa vidare med så man har någon att dela upplevelserna med!
26 nov. 2014 00:47
Hejj
Jag har tänkt att åka till Australien i början på februari, hade från början tänkt att åka själv men kommit fram till att det vore svinkul om man lyckades dra ihop ett gäng som man iaf kunde hänga med i början och sedan ta det som det kommer. Skriv gärna till Jonatan Motin på Facebook.
2 dec. 2014 06:26
Hej!

Jag bor i Melbourne just nu och slutar mitt jobb den 15 mars. Jag har tänkt att resa längst östkusten och se så mycket som möjligt av fina Australien! Jag har bara tänkt att resa i 2 månader eftersom jag redan har bott här ett tag nu. Men jag är öppen på förslag, älskar att hitta på nya saker och jag kan alltid skjuta upp min hemresa! Din beskrivning passade in granska bra på mig och vad jag vill göra så det är bara höra av dig om det skulle vara något. :)
kram
2 dec. 2014 22:28
Hej!

Jag heter Victoria, 21 år och bor i Stockholm.
Jag är väldigt inne på resa till Sydney i januari/februari 2015 och vara borta ungefär 2-3 månader.
Väl där vill jag bara leva livet och upptäcka olika delar av detta fantastiska land men skulle också kunna tänka mig att jobba.

Nu letar jag efter en rolig resekompis att dela detta äventyr med då jag väldigt gärna vill ha med mig någon eller några.
Hör av dig till mig på Facebook (Victoria Pihlblad) om du skulle vara intresserad av att åka tillsammans! 😄