Resekompis till Australien i slutet av januari

18 okt. 2014 17:04
Visningar: 139
Hejhej! Jag är en tjej på 19 år som ska åka till Australien på ett Working Holiday i januari. Jag kommer att åka till Thailand(Phuket) 15 januari och semestra med en kompis. Den 29e åker hon tillbaks till Sverige och jag fortsätter min resa till Australien för att backpacka. Skulle egentligen åkt med en annan tjej till Australien men hon fick förhinder, så jag åker just nu ensam. Jag flyger först från Phuket till Bangkok och sedan från Bangkok till Melbourne. Jag kommer att landa i Melbourne ca 10.30 den 30e januari.

Söker nu en ny resekompis att resa tillsammans med(då det inte känns superkul att resa ensam..). Spelar ingen roll om man träffas i Australien eller om personen kommer direkt från Sverige.

Några platser som jag är intresserad av att upptäcka: Stora barriärrevet i Cairns, Bondi beach i Sydney, Surfers paradise/Gold coast som ligger mellan New South Wales och Queensland, Fraser Island/Världens största ö vid Queensland, Blue mountains nationalpark utanför Sydney, Philip Island nära Melbourne. Eventuellt åka till semesterön Tasmanien och till Nya Zeeland.

Jag vill bland annat sola, bada, festa, testa på att surfa, snorkla, bada med delfiner och upptäcka allt vad Australien har att erbjuda! Jag har fixat ett Working holiday visum, så att man eventuellt kan jobba beroende på hur länge man stannar och hur det ser ut pengamässigt. Hur länge jag vill stanna vet jag inte ännu. Det beror på hur jag känner(om man får ett jobb, ifall om det behövs) men någonstans från några månader upptill ett år.

Jag har planerat en budget, ska ansöka om internationellt körkort(ifall om man behöver hyra bil), kolla försäkringar, och lite sånt.

Som person är jag glad, trevlig och relativt spontan. Jag är öppen för idéer och förslag så tveka inte på att höra av er! Skulle vara så himla kul att ha någon/några att dela denna resa med :)

Hör av er på min mail (Logga in för att se e-postadress) eller lägg till mig på facebook Gabriella Landström (har en svartvit bild)