Resekompis Australien okt 2014, jobba+resa

Av Sani711
25 juli 2014 23:23
Visningar: 117
Hej,
Jag är en 18-årig tjej som tog studenten iår och har stora planer på Australien i höst. Jag är en social, äventyrlig, älskar och umgås med mycket folk, spontan och glad tjej som söker resesällskap.

Mina planer är väldigt oklara men just nu ser det ut som jag vill resa i början av Oktober med ett Working Holiday Visa till Australien. Jag hade tänkt landa i Sydney och sen därifrån ta mig till en mindre stad/stadsdel för att bo under några månader för att jobba, sola, bada, festa, umgås och träffa nya vänner. Helt enkelt försöka skaffa sig en vardag där nere och inte bara känna sig som en turist. När jag väl känner mig färdig med jobbdelen (kanske efter 3-4 månader eller mer) vill jag resa Östkusten för att åka till Fraser Islands, bungyjump, skydive, upptäcka fina städer och ställen, snorkla och dyka i Barriärrevet m.m. Känner jag mig inte färdig med Australien eller resandet så blir det säkert ännu mer äventyr och resor för mig efter Östkusten. Eller så blir det hemresa efter det. Just nu känns det som jag skulle vilja vara hemma i Sverige innan den svenska sommaren 2015.

Mina planer är inte spikade men jag är iallafall säker på att jag vill börja med och jobba och resa efteråt och gärna komma iväg så snart som möjligt under hösten. Känner du/ni att ni har ungefär samma planer får ni gärna höra av er!
Kanske behöver man inte göra hela resan tillsammans om du/ni inte känner för det, men det kan ju vara skönt och ha någon att åka ner med och kanske tillbringa den/de första veckorna tillsammans med så man inte är helt ensam i början ;)
Hör gärna av er till mig på FB: https://www.facebook.com/sara.nilsson.568
eller på min mail (Logga in för att se e-postadress)