Resekompis Asien nov/dec

Av Must
22 sep. 2014 20:50
Visningar: 76
Hej! Jag heter Robin är en 22årig norrlänning som vill dra ut och resa nu i vinter. Jag har minst 6 veckor att vara ledig plus att jag har mer ledighet att ta ut om det blir aktuellt.

Jag skulle vilja dra på någon slags äventyrresa, att uppleva så mycket som möjligt. Allt från att paddla kajak, festa, hoppa bungeejump, vandra i jungel, dricka äckligt palmvin, kasta kokosnötter och så vidare. Jag har tänkt på att resa kring Kambodja, Laos, Vietnam, Thailand typ den rutten, men inget är skrivet i sten så jag är öppen för förslag och jag är flexibel. Det finns mycket att se i världen så bara man börjar någonstans.

Lite info om mig då. Jag är en spontan människa vilket resulterar i lite allt möjligt. Allt från plötsliga resor till dåliga investeringar och galna saker. Jag har tågluffat i Europa och varit en sväng till Filippinerna i drygt 1 månad så är inte ovan att resa.
23 sep. 2014 14:39
Hej Robin!
Jag heter Amanda och är en 21årig dalkulla. Min plan är att resa till Thailand i slutet på oktober, runt den 29e eller så. Har ännu inte bokat. Jag tänkte vara borta en månad ungefär och resa runt mestadels i södra Thailand.

Min plan med resan är först och främst att uppleva så mycket som möjligt, men också att söka upp min familj som bor i en by utanför Krabi, men jag söker någon/några som är sugen på att hänga och åka ut på utflykter tillsammans. Jag är rätt flexibel i min resrutt förutom besöket i Krabi då.

Hör av dig om du vill diskutera saken mer!
Av Eriknym
23 sep. 2014 22:10
Hej!
Jag kommer landa i Bangkok 18 november för att sedan spendera tre månader i Sydostasien. Mest tid i Thailand och efter nyår blir det nog Malaysia, Vietnam, Indonesien och Singapore innan resan fortsätter till Australien och Sydney.
Jag vill liksom er upptäcka så mycket som möjligt och verkligen bara leva livet under tiden jag är ute och reser.

Jag reser själv och tycker det skulle vara trevligt med sällskap under resan.
Hör av er om det låter intressant!

/Erik Nymo
Av Must
24 sep. 2014 21:31
Tja på er, slänger iväg ett pm till er!