Resa via London?

Av Juliaja
30 juli 2014 13:13
Visningar: 207
Hej!

Jag har en planerad resa till New York i höst, och ska bara boka min flygbiljett men har lite funderingar..

Ser att man kan få ett bra pris genom att flyga via London på hemvägen. Jag har själv aldrig varit på London flygplats men har ju hört att den ska vara väldigt stor och att flera har missat flyg etc. Undrar därför om det är någon som flygit från New York via just London? Ser att bytestiden är ungefär 1tim20min. Känns väldigt kort om tid?

Tack :)
Av Amd90
30 juli 2014 19:12
Citerat från Juliaja:
Hej!

Jag har en planerad resa till New York i höst, och ska bara boka min flygbiljett men har lite funderingar..

Ser att man kan få ett bra pris genom att flyga via London på hemvägen. Jag har själv aldrig varit på Londons flygplats men har ju hört att den ska vara väldigt stor och att flera har missat flyg etc. Undrar därför om det är någon som flygit från New York via just London? Ser att bytestiden är ungefär 1tim20min. Känns väldigt kort om tid?

Tack :)
Heathrow är stort - 5 terminaler och man tar tunnelbanan mellan. Faran är ju ifall flyget dit skulle vara bara en aning försenat, då det redan är tajt om tid. Tror inte jag skulle chansa, men kolla ifall flygen möjligtvis går till/från samma terminal?
Av Birgere
30 juli 2014 19:52
Räkna med att det tar 45min. Är du sent ute så kan du få förtur i security.
Skulle du landa sent så bokar dom bara om dig på nästa flight.
Har själv flugit via LHR från Nordamerika 2ggr bara senaste 2 månaderna och dessförinnan åtskilliga gånger. Aldrig haft något problem med att hinna.
Av Juliaja
30 juli 2014 21:43
Tack för svar! Hittade dock andra biljetter som gick med KML och flygning via amsterdam till väldigt bra pris, så nu blev det bokat istället :)