Resa till Phu Quoc, maj? M.m.

1 feb. 2016 12:39
Visningar: 367
Hej! Jag och en polare ska åka till Vietnam sen Bali i maj, och vi tänkte först vara på Phu Quoc några dagar för att sedan åka till Saigon några dagar innan flyget går till Bali.
Så jag undrade om det är någon av er som har varit på Phu Quoc under maj? Vad kan vi förvänta oss? Hög- eller lågsäsong? Monsun/mycket regn? Försökt att söka på detta men får inge svar pga att jag söker specifikt på maj.
Har ni några tips på aktiviteter? Vet ni något hotell som är schysst för en rimlig peng?
Sen hade jag en fråga om visum också, man kan vara i Vietnam utan visum i 15 dagar, som vi tänkt köra på, men måste man visa en utrese-biljett ifrån landet ändå? Vilket betyder att vi måste bokat flyg innan vi kommer dit(?)

Om ni skulle sitta inne på någon allmän fakta eller tips om Phu Quoc eller överstående så tar jag hemskt gärna emot allt ni har.

Tack på förhand.
3 feb. 2016 20:05
Tjena

Ska också åka till Vietnam i Maj med sambon. och då till Puh Quoc. Hittar inte heller hur det är där just då i maj.

Kan man köpa öl/vin och ta upp på sitt rum? som i Thailand att handla på 7/11?

När stänger barer/resturanger? är inte ute efter party och nattliv men vill kunna sitta ute sena kvällar och umgås.

Var på ön ska man bo? Har hört otroligt mycket olika saker om vilket ställe som är bäst.

Vilken säsong är det i Maj? Är van att inte boka mer än första nätterna, men har inte varit i Vietnam så vet inte hur tillgängligheten är. Bör man boka allt på en gång?

Tar flyget från Ho Chi Minh City, så tänkte eventuellt att man kan åka till någon annan "paradis" strand någonstans i Vietnam, någon som har bra förslag? :)

Tack på förhand!