Resa till norge !

12 jan. 2015 17:38
Visningar: 416
Hej jag är en 19 årig tjej från Värmland som är sugen på att åka till Norge för att jobba. Under hur lång period jag vill vara borta eller vart i Norge har jag ingen aning om än så länge. Jag vill då inte ta del utav detta äventyr själv utan jag tänkte kolla och se om de finns fler som är inne på samma spår som jag och som helt enkelt vill följa med på denna resa :) hör gärna av er om intresse finns :)
Av Mauolin
14 jan. 2015 15:21
Hej!
Jag går också i Norgetankar just nu men får aldrig tummen ur röven att söka mig iväg. Jag skulle vilja testa bo och jobba någonstans i Norge i 3-4mån. Kompisarna i min krets har antingen förhållande eller så är de ej sugna. Sökte mig hit för detta är ju en kul grej också :)
14 jan. 2015 21:18
Hei!

Tips: I Oslo er det VELDIG mange svensker nå, stor konkurranse om jobbene i service-branchen. Vil tro at det er større sjans for at få jobb Vest i landet, Stavanger og Bergen er 2 og 3 største byer i landet. Mycket finere byer og bettre nattliv ochså!

Bor selv i Stavanger, her kan du bo i bofellesskap sammans med andra til 4-5000 kr i mnd inkl strøm og internett. Mycke service jobbar! Anbefaler Stavanger självsagt😃!
15 jan. 2015 00:51
åh vad kul! nej känner desamma verkligen så de är lika bra att ta tag i de innan man ångrar sej :) Du kan ju adda maria mittonen på facebook så kanske vi kan prata mer om de där om de är så att man verkligen tar steget och åker iväg ;)
Medlemmen har tagit bort svaret
Av Mauolin
21 jan. 2015 15:19
Citerat från Mariammm:
åh vad kul! nej känner desamma verkligen så de är lika bra att ta tag i de innan man ångrar sej :) Du kan ju adda maria mittonen på facebook så kanske vi kan prata mer om de där om de är så att man verkligen tar steget och åker iväg ;)
När hade du tänkt åka iväg och ur länge? :)
Av Maddek
23 jan. 2015 21:20
Jag är också sugen! Har inte heller nån att åka med, det känns ju lite skönare att åka med någon/några än ensam :)
24 jan. 2015 19:31
Ja precis. Kan vi inte dra ihop ett gäng då? :-)
27 jan. 2015 12:11
Ju fler desto roligare! Så jag är absolut på 😊😊👍
27 jan. 2015 13:45
Jag ska också dit men har inget boende! Ska på intervju nu på tors, så hoppas jag får ett jobb!
Jag skulle åkt med en kompis som fegade ur och vill verkligen inte åka själv... Hur många är ni som vill åka? :) Jag är 93a. Rolig och social! Jag är jätte intresserad :) Jag ska till oslo iafall!
27 jan. 2015 20:34
MEn när hade ni andra tjejor tänkt åka iväg? För jag vill endå dra kanske någon gång nu i februari helst ?:)
28 jan. 2015 12:42
Jag kan inte dra förens Slutet av april. Har jobb i Sverige just nu. Är Ni sugna på att dra redan nu? :-)
28 jan. 2015 14:05
Jag kom precis hit och ska strosa runt stan nu å söka jobb. Imorgon ska jag på intervju och hoppas jag får det. Om jag får det så kommer jag åka kanske i slutet av den första veckan i februari! :)
Av Maddek
28 jan. 2015 14:24
Jag har lägenhet här hemma och uppsägningstid på 3 månader, så jag kan inte heller förens slutet av april/början av maj :)
28 jan. 2015 15:45
Lycka till på intervjun Joscecil :) Men ska vi satsa på att dra i slutet av april/ början av maj? =)
6 feb. 2015 11:48
Finns de någon här i chatten som ska jobba i Norge (Oslo eller Stavanger) under sommaren 2015 och vill ha/behöver inneboende eller kollektivkamrat?
Jag söker boende under juni,juli och augusti eventuellt med förlängning då jag ska jobba i Norge!

Kort om mig: Född 1993, är självständig, äventyrlig, vill tjäna bra med pengar i Norge under sommaren, söker resekamrat, gillar estetiska aktiviteter, tennis, uteliv, matlagning, meditation, djupa konversationer, sociala nätverk, fika etc.

Hör av er till (Logga in för att se e-postadress),com (felizia 3 ggr)
10 feb. 2015 13:40
Hej. Jag har fått jobb i Norge över sommaren inom restaurang. Finns boende på arbetsplatsen för 2 personer. Är det någon som jobbar inom restaurang och vill hänga på mig och bo och jobba tillsammams? Skicka meddelade till mig så berättar jag mer :-)
18 feb. 2015 14:07
Jag jobbar just nu inom resturang i trysil, till april så om de fortfarande finns plats så hänger jag gärna på😊
19 mars 2015 13:31
Jag planerar också att flytta till Oslo, fast då i slutet av juni och stanna i ett år! :)