Resa som ensam tjej

7 aug. 2017 09:36
Visningar: 1046
Jag fyller 25 år och tänkte ta en liten semester, nu undrar jag vart i Europa kan man resa som ensam tjej. Är det någon som har tips?
Jag har redan spenderat mycket tid i London så det är inte ett resmål som lockar . Och jag är inget party tjej så jag letar mer efter ett ställe som jag kan slappna av och njuta.
10 aug. 2017 13:03
Citerat från Worldofmarie:
Italien är ett härligt land att resa runt i. Funkar utmärkt själv.
har du något tips på vart eller det spelar kanske inte så stor roll, vill shoppa lite och koppla av :)
10 aug. 2017 18:51
jag reser också väldigt ofta själv, nu vet jag ju inte vad för typ av resa du har tänkt dig men jag trivdes väldigt bra i Brygge i Belgien själv. En fantastisk liten stad där man lätt strosar omkring till fots och får se allt som finns. Helmysigt där.
15 aug. 2017 13:41
Citerat från Worldofmarie:
De ställen du vill se! Det är kanske lättast/roligast att besöka städer som ensamresenär. T.ex. Rom, Milano, Florens, Siena, Lucca, Venedig, Genua, Verona.

Annars kan du ju resa till Neapel, Amalfikusten, Capri och Ischia.

tack ska ta en titt :)
15 aug. 2017 13:42
Citerat från Andreassofus:
jag reser också väldigt ofta själv, nu vet jag ju inte vad för typ av resa du har tänkt dig men jag trivdes väldigt bra i Brygge i Belgien själv. En fantastisk liten stad där man lätt strosar omkring till fots och får se allt som finns. Helmysigt där.
tack ska titta på staden :)